کارشناس مشاوره دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه ثبات داشتن در رابطه با کودک یکی از اصول مهم فرزندپروری است، گفت: لبخند زدن در هنگام خطای کودک به او و در زمان دیگری با انجام همان کار به او سخت گرفتن، سبب سردرگمی کودک می شود.

 الهام رحیمی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  یاسوج افزود: پدر و مادر لازم است اصول یکسانی در فرزند پروری داشته باشند، زیرا اگر رفتاری را پدر تأیید کرده و مادر رد کند موجب تعارض کودک می شود.
وی اظهار کرد: برای ایجاد رابطه ای سالم با کودک باید از شیوه گوش دادن فعال استفاده کرد، یعنی وقتی کودک چیزی می گوید به خوبی به سخنانش گوش دهید، حتی در صورت عدم توافق نظر با او اجازه دهید صحبتش تمام شود.
رحیمی ادامه داد: تماس چشمی مناسب و انجام ندادن کاری دیگر در هنگام صحبت با کودک به او می فهماند که برای حرف زدن با وی ارزش قائلید زیرا صحبت مؤدبانه به کودک یاد می دهد که حتی در هنگام خشم به طور صحیح رفتار کند.
وی ابراز کرد: باید در موقع مناسب به کودک دستور داد و اگر کار خواسته شده در حد توانایی او نبوده یا سرگرم کار دیگری است، دستور دادن به کودک، از او فردی نافرمان می سازد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.