گروه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی به بهانه نکوداشت پانصدمین سالگرد حیات علمی علامه نظام الدین عبدالعلی بیرجندی، سفیر هویت، اصالت علم و فرهنگ ایران در یونسکو هفته فرهنگی ایران با محوریت خراسان جنوبی را برگزار می کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ استاندار خراسان جنوبی هدف اصلی از برگزاری هفته فرهنگ و هنر خراسان جنوبی در یونسکو را معرفی شخصیت علمی عبدالعلی بیرجندی به عنوان یک دانشمند ایرانی و ارائه توانمندی های فرهنگی استان عنوان کرد.

رشید افزود: برگزاری نشست علمی پیرامون آثار و شخصیت عبدالعلی بیرجندی با حضور میهمانانی از کشورهای عضو یونسکو در 28 ژوئن، برپایی نمایشگاه عکس صنایع دستی ، گردشگری ، ابنیه و آیین های سنتی خراسان جنوبی و شب فرهنگی با حضور 1500 مهمان خارجی از برنامه های هفته فرهنگ و هنر خراسان جنوبی در یونسکواست.

استاندار خراسان جنوبی یادآورشود: نظام الدین عبدالعلی بیرجندی منجم ، ریاضیدان و فیزیکدان به نام، نیمه اول قرن دهم هجری قمری معروف به فاضل بیرجندی از افتخارات بزرگ خراسان جنوبی بوده که آثار مکتوب وی بیش از بیست اثر در شاخه های مختلف علمی است که کتاب "صور فلکی" او در دانشگاه های آمریکا و ژاپن تدریس می شود./س

برچسب ها: هفته ، فرهنگ ، خراسان ، جنوبی ، در ، یونسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.