نگاهی ژرف وتورق همراه با تعمق درصفحات زندگی پرفرازونشیب زوج موفق كهگیلویه وبویراحمدی كه روزگاری دچار روزمرگی بودند اما به یكباره متحول وكارسازبرای خودوجامعه خویش شدند می تواند الگویی مناسب برای نهادینه كردن فرهنگ كار و كارآفرینی درجامعه برای نسل امروز باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ،'عظیم شفیعی' و'افسانه سیاوش پور' به عنوان زوج موفق و كارآفرین نمونه در كهگیلویه وبویراحمد طی سال های 89 و90 توانستند با توكل برخداوند متعال ، اراده راسخ و خلاقیت خود ، طرحی نو و اندیشه ای ماندگار از تحرك ،تعهد و پویایی اقتصاد ملی و بومی را در این استان رقم زنند.
این دو كارآفرین برتر با 'ایجاد كارخانه شن و ماسه' خود توانستند ضمن اشتغالزایی مستقیم حداقل 600 جوان بیكار زمینه رشد و شكوفایی و پویایی اقتصادی را در سطح این استان غنی و سرشار از مواهب و استعدادهای ویژه و بالقوه در بخش های مختلف فراهم كنند.
'عظیم شفیعی' در این زمینه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج گفت: كل میزان سرمایه گذاری این كارخانه با سرمایه و هزینه كرد شخصی خود و خانواده ام بدون گرفتن حتی یك ریال وام و تسهیلات از بانك های این استان بوده است.
وی میزان سرمایه گذاری اولیه برای ساخت این كارخانه را افزون بر 15میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: این كارخانه هم اكنون با انجام سه شیفت كاری در شبانه روز تمام مصالح مورد نیاز ساختمانها و پروژه های عمرانی در سطح كهگیلویه وبویراحمد را فراهم می كند.
'افسانه سیاوش پور' مدیرعامل این كارخانه نیز در این زمینه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج گفت: هرگز اجازه ندادم زن بودنم سدی برای فعالیت هایم باشد و همواره با توكل و اراده راسخ پشت سرشوهرم توانستیم همه موانع و سدهای موجود بر سر راه موفقیت خود را كنار بزنیم.
وی می افزاید: زنان فعال و كارآفرین ایرانی بارها ثابت كرده اند كه می توانند در فعالیت های اقتصادی پیشتاز و حتی جلوتراز مردهای خود باشند.
سیاوش پور اظهار داشت: به نظر من هرفردی اعم از زن و یا مرد می تواند با تقویت روحیه خودباوری و توكل برخدا به همه موفقیت ها و اهداف بلند در زندگی خویش دست یابد.
این زن نمونه و موفق اقتصادی در كهگیلویه وبویراحمد افزود: بارها در زندگی پرفراز و نشیب خود شرایط سخت را تجربه كردم اما همیشه بر این باور و اندیشه بودم كه من باید شرایط را تغییر دهم و هیچ گاه نگذاشتم كه شرایط و مشكلات بر اهداف بلندم سایه افكند.
سیاوش پور گفت: اكنون نیز در كار و ارتباط با دیگران فوق العاده پیگیر هستم و برای رسیدن به هدفم از هیچ فعالیت و تلاشی دریغ نخواهم كرد.
این دو كارآفرین نمونه رمز موفقیت در كار اقتصادی و خوشبختی در زندگی خود را در وهله نخست اتكا به خداوند متعال ، تلاش و پشتكار و جدیت ، خلاقیت و ریسك پذیری و سنت گریزی در رسیدن به اهداف بلند و متعالی خویش در این عرصه عنوان كردند.
این بانوی نمونه كهگیلویه وبویراحمدی گفت: در حقیقت هر شكستی در زندگیم یك تجربه و هر مشكلی مشوقی برای انرژی و تلاش بیشتر در جهت رسیدن به اهدافم بود.
افسانه سیاوش پور گفت: تواضع و فروتنی ،مهربانی همراه با قاطعیت ، هدفگذاری ، پشتكار و جدیت ، خلاقیت و نوآوری و مثبت اندیشی در مقابل جاه طلبی ، غرور و قدرت طلبی از جمله ویژگی ها و شاخص های مهم در وجود یك فرد كارآفرین است.
زوج موفق ، كارآفرین برتر و زندگی خوشبخت از جمله مولفه ها و سوژه های مفیدی بوده كه در داستان این زوج موفق وكارآفرینان برتر كهگیلویه وبویراحمدی می تواند برای هر خواننده و جوان امیدوار به آینده الگو و سرمشق واقع شود./س
برچسب ها: کار ، آفرین ، برتر ، زوج ، موفق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.