تهران- مدیرعامل شركت سیمان خاش گفت: این شركت بزرگترین محموله صادراتی سیمان ایران را به قاره آفریقا صادر كرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شركت سیمان خاش، 'علی اصغر گرشاسبی' تصریح كرد: این شركت برای نخستین بار موفق شده است ، بزرگترین محموله صادراتی سیمان ایران را به كشور آفریقایی سومالی صادر كند.

وی افزود: شركت سیمان خاش به عنوان تنها صادركننده سیمان به آفریقا ، بزرگترین محموله دریایی خود را با ظرفیت 22 هزار تن به سومالی صادر كرد.

وی با بیان اینكه شركت سیمان خاش توانست گام بلندی در زمینه صادرات سیمان بردارد ، افزود: صادرات سیمان به كشور سومالی نوید بخش گسترش بازارهای صادراتی محصولات تولیدی این شركت در قاره آفریقا و سایر كشورهای همسایه است.

گرشاسبی با اشاره به نیاز صنعت سیمان ایران به صادرات محصولات تولیدی خود خاطر نشان كرد: شناسایی و ورود به بازارهای جدید صادراتی بویژه در آفریقا وكشورهای حوزه خلیج فارس ، افغانستان ، پاكستان و كشورهای آسیای میانه درصورتی ارتقاء می یابد كه پیش زمینه های آن از جمله حمل و نقل ، گمرك ، بازارچه های صادراتی ، بارگیری و تخلیه در بندرگاه ها و .... با همكاری دولت بهبود یابد.

مدیرعامل شركت سیمان خاش گفت: محموله ارسالی به سومالی جزو بزرگترین محموله های صادراتی سیمان طی سال های اخیر بوده كه علاوه بر افزایش صادرات غیرنفتی موجب رشد فعالیت بندرچابهار، ارتقای سیستم حمل و نقل استان سیستان و بلوچستان ، اشتغالزایی ، ورود به بازار آفریقا با حجم بالا ،گشایش بازارهای جدید و ارزآوری برای كشور می شود.

گرشاسبی ، همت ، همدلی و تلاش مجدانه مدیران و ارگان های مختلف از جمله استانداری، حمل و نقل و پایانه های استان ، بنادر و دریانوری ، مناطق نفتی زاهدان و چابهار ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، فرمانداری خاش و .... راهگشای مسیر صادرات سیمان خاش بوده و تقویت این روند نوید بخش آینده ای روش برای سهامداران این شركت و رشد صادرات غیرنفتی استان سیستان و بلوچستان می شود.

وی افزود : سیمان خاش طی سال 1390 با تولید و توزیع بیش از 900 هزارتن محصولات سیمانی ركورد دوران فعالیت خود را شكسته است. شركت سیمان خاش با سرمایه 125 میلیارد ریالی و قدمتی بیش از 25 سال بعنوان بزرگترین و با قدرت ترین كارخانه تولیدی استان سیستان و بلوچستان شناخته می شود./س

برچسب ها: صادرات ، سیمان ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار