راکت مدل که نوعی موشک با قدرت و سرعت کم است دارای سوختی مشخص جهت استفاده می باشد و استفاده از فلز در ساختار آن به دلایل خطراتی که ایجاد می کند ممنوع است.

هومن راسخ کارشناس علوم فضایی در گفتگو با خبرنگار نجوم باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه ساخت راکت تاکنون در جهان فناوری به وجود آمده نسل جدیدی از راکت ها در حال حاضر در بسیاری از جوامع ساخته می شوند که به نمونه هایی از آنها اشاره می کنیم.
وی افزود: راکت مدل به راکت هایی گفته می شود که به طوری طراحی و تولید شده اند که عموم مردم می توانند از آنها استفاده کنند و موتور آنها به صورت آماده در مراکز خاصی عرضه می شود.
 
راسخ اظهار داشت: مقدار سوخت های مورد نیاز در هر راکت حداکثر 62.5 گرم است و نمی توان بیش از دو موتور در هر راکت را استفاده کرد و مقدار سوخت هر دوی آنها روی هم 125 گرم می شود.
 
وی تصریح کرد: در ساختار این نوع راکت ها استفاده از قطعات فلزی به دلیل خطراتی که می تواند همراه داشته باشد ممنوع است.
 
** در ساختار هر موشک نباید بیش از دو موتور استفاده کنیم
 
راسخ عنوان کرد: نوع دیگری از راکت های نسل جدید راکت قدرت بالا است که در حقیقت در ساختار اولیه این موشک ها از اصول اولیه ساخت راکت ها استفاده شده است.
 
وی یادآور شد: در ساخت این مدل از قطعات فلزی استفاده شده و موتور راکت ها از نوع آماده است و از نظر قدرت در سطح اچ تا اُ (hto) قرار دارد  سوخت آنها از نوع جامد یا ترکیبی است.
 
راسخ تاکید کرد: وزن سوخت در موتور این راکت ها اهمیت ندارد ولی قدرت مجاز تعیین شده برای هر موتور حداکثر 40 هزار و 960 نیوتن بر ثانیه است.
 
وی اظهار داشت: در هر موشک نمی توانیم بیش از دو موتور استفاده کنیم و در مجموع قدرت موتور های آن به 81 هزار و 920 نیوتن بر ثانیه می رسد.
 
راسخ راکت آماتوری را نوع دیگری از راکت های نسل جدید دانست و افزود: هر راکتی که بالاتر از سطح راکت های قدرت بالا که در سطح حرفه ای نیستند ساخته شوند راکت آماتوری نام می گیرند./عط
برچسب ها: آماتور ، راکت ، سوخت ، موتور ، ترکیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی رحیمی
۰۲:۱۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
میشه بگید توی کدوم مراکز موتور راکت عرضه ميشه؟
آخرین اخبار