سامانه املاك و مستغلات كه آن را كنترل كننده بازار مسكن مي دانند ، امروز موجب شگفتي كاربران اين سايت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سامانه املاك و مستغلات كه بسياري از مسئولان كشوري آن را كنترل كننده بازار مسكن مي دانند ،امروز تمامي كاربران مشتاق اين سايت را شگفت زده كرد.

بر اساس اين گزارش معاون وزير راه و شهرسازي معتقد است كه اين سايت قيمت املاك را به روز مشخص مي كند، اما تاريخ معاملات ثبت شده در اين سامانه چيز ديگري را نشان مي دهد.

در حالي كه اين سامانه بايستي طبق وعده مسئولان، تمام اطلاعات بازار مسكن را به صورت شفاف بيان كند، به گفته صومعلو اين سامانه قيمت معاملات را پايين تر از نرخ اعلام شده مالكان نشان خواهد داد،

بر اساس معناي جديد شفاف سازي قيمت ها ي بازار مسكن ، امروز كاربران اين سايت در اولين روز كاري سامانه قيمت بسياري از معاملات انجام شده را صفر و به نوعي قيمت اين معاملات فيلتر شده ديدند .

موضوعي كه كاربران راغافلگير كرد،‌ مبناي عمر مفيد واحد هاي مسكوني در سامانه املاك است ،‌كه اين سايت در يك اقدام بسيار جالب عمر مفيد ساختمان ها را كاهش داده است .

در حالي كه مهندس بلبلي عضو هيات مديره نظام مهندسي استان تهران معتقد است: در كشور ما عمر مفيد ساختمان‌ها در بخش عمومي بين 25 تا 30 سال است.

بر اساس اين گزارش يك ساختمان با عمر مفيد 14 سال در اين سامانه كلنگي به حساب آمده است و ساختمان ديگر با عمر مفيد 7 ساله در مرز كلنگي شدن قرار گرفته و جزو كهنه ساز ها به حساب آمده است .

حال بايد منتظر بود و ديد كه سیاست گذاری و کنترل بازار مسکن توسط اين سامانه واقعا امكان پذير است ؟؟؟؟/س

برچسب ها: سامانه ، املاک ، مستغلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار