پس از پنج سال و برای ششمین بار همزمان با سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور برنامه جشن و سرور آیینی در دو شهر قدمگاه و نیشابور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد سيد احمد قلندري رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبير اجرايي سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور با اعلام این مطلب گفت: امسال با برنامه ریزی منسجم و تشکیل ستادی متشکل از سازمان های دولتی و غیر دولتی و بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه های این روز در کمیته های تخصصی اجرای مراسمات پشتیبانی که بانظر شورای فرهنگ عمومی شهرستان تشکیل .

دبیر شورای فرهنگ عمومی نیشابور افزود: به مناسبت دهم تیر سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور نماز جمعه 9 تير ماه در محل امامزاده محمد محروق"ع" مراسمی برگزار خواهد شد و در اين روز مراسم آييني ويژه اي در روستاي فديشه بخش ميانجلگه نيشابور برگزار می شود .

وی گفت: همچنین ساعت پنج بعد از ظهر روز دهم تیر سال جاری حرکت نمادین کاروان حضرت امام رضا (ع) از مقابل بوستان امين اسلامي (خيابان شريعتي) به سمت مسجد جامع نیشابور برگزار شده و در این روز آرامگاه بی بی پسنده ، امامزاده محمد محروق (ع) و بقعه قدمگاه رضوی گلباران می شود.

قلندري اظهارکرد: امسال كه دهم تيرنيز مصادف با ايام ميلادباسعادت حضرت علي اكبر(ع) مي باشد مجلس جشني در هيات شاهزاده علي اكبر(ع)نيشابوربا حضور مداحان ممتاز خراسان همراه با اجراي مسابقات برگزار خواهد شد .

دبیر شورای فرهنگ عمومی نیشابور تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این مراسم برپایی نمایشگاه کتاب و ارائه محصولات فرهنگی، برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي در سطح شهرهاي نيشابور و قدمگاه، اعزام کاروان پیاده از نیشابور به مشهد مقدس، اجراي مراسم سخنراني و جشن باد بادك ها توسط مهديه نيشابور، شب شعر، اجراي جشن ويژه عموم در فرهنگسراي سيمرغ و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه های دیگر این روز می باشد .

وی افزود: در اين راستا مجامع امور صنفي مسير حركت كاروان امام رضا(ع) را با پارچه‌هاي رنگين سبز آذين‌بندي كرده و توسط اداره‌ها و نهادها، خيابان‌ها چراغاني شده و احاديث آن حضرت در شهرهاي نيشابور و قدمگاه نصب مي‌شود .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور در پایان اظهار کرد: یکی از مهمترین ارکان تبلیغ و اطلاع رسانی این روز ارباب جراید و رسانه ها هستند که ضمن سپاس از همکاری ایشان طی پنج سال گذشته اجرای این برنامه که در پوشش خبری آن مجدانه با ما همراه بوده اند تقاضای پوشش خبری مناسب در ششمين سال اجرای آن را نیز داریم که این حرکت معنوی که ثمره حدیث سلسله الذهب نیز می باشد در تاریخ شیعه و جهان اسلام جاودانه تر شود../س 

برچسب ها: نیشابور ، امام رضا ، جشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.