کارشناس آمريکايي گفت ممکن است اعضاي دولت آمريکا به اتهام شکنجه مورد پيگرد قرار بگيرند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ديلي بيست، "اسکات هورتون" کارشناس آمريکايي در پاسخ به سئوالي مبني بر اين که آيا ممکن است مقامات دولت آمريکا به اتهام ارتکاب شکنجه مورد بازجويي قرار بگيرند گفت بله. فکر مي کنم بسياري از مردم اين حقيقت را فراموش کرده اند که حدود 23 نفر از مقامات سابق آمريکا به اتهام ارتکاب شکنجه و نقل و انتقال متهمان ترور تحت پيگرد قرار گرفته و محکوم شده اند. براي مثال شماري از مقامات آمريکايي بطور غيابي در ايتاليا محاکمه و در روندي قانوني به علت ارتکاب شکنجه و نقل و انتقال متهمان محکوم شدند. اين افراد اکنون در آمريکا هستند اما هيچ کدام از آنها به علت درخواست براي بازداشت شان نمي توانند به خارج از آمريکا مسافرت کنند. اين روند مي تواند مدلي باشد که در آينده هم مورد استفاده قرار مي گيرد. 

اين کارشناس آمريکايي گفت هم اکنون تحقيقات جنايي در لهستان درحال اجرا است که در چارچوب اين تحقيقات يکي از مقامات دولت لهستان به علت همکاري با دولت جورج بوش در بخش نقل و انتقال و شکنجه متهمان محکوم شده است. همچنين تحقيقات جنايي درباره اين اقدامات دولت بوش در آلمان در حال انجام است. تحقيق در خصوص پرونده اي در اين زمينه هنوز در اسپانيا به پايان نرسيده است. همچنين دو تحقيق مجزا در اين خصوص در انگليس و تحقيقي هم در اين خصوص در استراليا در حال انجام است. بنابراين ممکن است دادگاههاي بيشتري براي متهمان پرونده مشارکت در سياست دولت بوش مبني بر نقل و انتقال متهمان به کشورهاي ديگر برگزار شود و افراد بيشتري در اين پرونده ها محکوم شوند. هر چند ممکن است در آينده نزديک شاهد چنين محکوميت هايي در داخل آمريکا نباشيم.

اين کارشناس آمريکايي تصريح کرد از سوي ديگر اگر به آن چه که در آمريکاي لاتين بوقوع مي پيوندد نگاه کنيم متوجه مي شويم که در آن جا شکنجه بخشي از سياست دولت ها محسوب مي شود. در کشورهايي مانند آرژانتين، اورگوئه، شيلي، پرو و برزيل شکنجه متهمان بخشي از سياست دولت است و مکانيسم هايي براي مصونيت قضايي عاملان شکنجه در اين کشورها وجود دارد. سياست شکنجه متهمان در اين کشورها به بهانه جنگ عليه تروريسم اجرا مي شود.  
اين کارشناس آمريکايي در پايان گفت حدود بيست تا سي سال طول کشيد اما اکنون شاهد نهادينه شدن محاکمه متهمان شکنجه هستيم. در همين چارچوب سال گذشته شاهد محاکمه و محکوميت بيشترين تعداد سران حکومتي در طول تاريخ بوديم. 
برچسب ها: آمریکا ، شکنجه ، دولت ، پیگرد ، قانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار