حمایت های اساسی دولت چرخه پژوهش را سرعت بخشیده و بستر را برای فعالیت گسترده بخش خصوصی و توسعه اقتصاد کشور در عرصه فناوری انرژی های تجدید پذیر فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه  خبرنگاران، نخستین همایش ملی بومی سازی فن آوری های نوین انرژی در ایران، مصطفی رجبی مشهدی‌، دبیر کل همایش  ملی بومی سازی فن آوری‌های نوین انرژی در ایران در مراسم اختتامیه این همایش اظهار داشت: با توجه به اهتمام شهرداری دومین کلان شهر مذهبی جهان در زدودن غبار آلودگی از چهره پایتخت معنوی ایران که از منابع انرژی پاک خدادادی بهره می برد و در راه استقرار این فناوری‌ها و حفظ منافع ملی، شایسته قدردانی و تقدیر است.
وی در ادامه گفت:  طی سه روز برگزاری این همایش اقدامات موثری جهت توسعه و به کارگیری هر چه بیشتر انرژ ی ‌های نوین و تجدید پذیر صورت گرفت که تدوین برنامه جامع بومی‌سازی فن آوری‌های نوین انرژی تجدید پذیر توسط سازمان انرژی‌های‌نو کشور، استقرار دائمی دبیر خانه این همایش در پایتخت معنوی ایران با محوریت شرکت برق منطقه ای خراسان و برگزاری آن توسط نمایشگاه بین المللی مشهد از  جمله آنها است.
**** دولت‌ها موتور محرک پژوهش
حمید چیت چیان، رییس انجمن علمی انرژی های بادی ایران،  نیز در ادامه مراسم با تاکید بر نقش دولت در پژوهش جهت انرژی‌های نوین اظهار داشت: همیشه دولت‌ها موتور محرک پژوهش یه شمار می‌روند و اگر دولت دراین زمینه حمایت‌های لازم را انجام ندهد به طور قطع بخش خصوصی قادربه حرکت در زمینه فناوری‌های نوین انرژی نخواهد بود.
رییس انجمن علمی انرژی‌های بادی ایران، تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه گذاران و بخش خصوصی جهت رشد فناوری‌های نوین انرژی نیازمند حمایت‌های دولتی هستند تا بتوانند با آسودگی مراحل پژوهش تا تولید و بهره‌برداری از انرژی‌های نو را طی کنند اما متاسفانه همچنان این مساله مورد غفلت دولت قرار گرفته شده است.
***** همایش بومی سازی فناوری های انرژی با هدف تبادل اطلاعات
در ادامه معاون برنامه ریزی و تحقیقات در شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: این همایش با هدف بومی سازی و ساخت مولد برق انرژی های تجدیدپذیر در داخل و سایر فن آوری های نوین انرژی درجهت کاهش قیمت تمام شده و اشتغال زایی، جلب مشارکت عمومی برای استفاده و توسعه انرژی های تجدید پذیر و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی، تنوع سبد انرژی با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و آگاه سازی و تبادل تجربیات متخصصین به دانشگاهیان در خصوص آخرین دستاوردها با 23 عنوان سخنرانی و کارگاه تخصصی متنوع و کاربردی برگزار شد.
در پایان مراسم اختتامیه همایش بومی سازی فناوری‌های نوین انرژی که همزمان با چهارمین نمایشگاه بین المللی فناوری گاز، نفت، پتروشیمی و صنایع وابسته، هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران و هشتمین نمایشگاه بین المللی آب، فاضلاب و صنایع وابسته برگزار شده بود، از اعضای شورای سیاست گذاری این همایش و 29 غرفه دار برتر سه نمایشگاه تخصصی آب،برق و گاز تقدیر شد و شهردار شهر مشهد تندیس شهر پاک را دریافت کرد.
همچنین طی روزهای برگزاری این همایش، شرکت کنندگان از نخستین نیروگاه بیوگاز کشور در مشهد و نخستین نیروگاه ردیاب خورشیدی ایران و همچنین از پژوهشکده هوا خورشید  دانشگاه فردوسی مشهد بازدید به عمل آوردند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار