ایجاد صندوق توسعه ملی باید راهگشای صنعت کشور باشد در حالیکه وام های عظیم سهم واردات شده و صنعتگران چندان از آن بهره ای ندارند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا چمنیان تولید کننده سیستم های انرژی در نخستین همایش ملی بومی سازی فن آوری های نوین انرژی در ایران در حاشیه همایش بومی سازی انرژی در جمع خبرنگاران گفت : زیرساخت های لازم در زمینه پیشرفت در حوزه فن آوری های نوین انرژی در ایران فراهم است اما با وجود این حجم بالای ظرفیت در کشور متاسفانه سرمایه های ما به کشورهای دیگر سرازیر می شوند.
وی اظهار داشت: قراردادهای منعقد شده در زمینه فن آوری های نوین انرژی باید بومی سازی شود و گام ها بر اساس سند توسعه ملی برداشته شوند.
وی ادامه داد: مدیریت گردش سرمایه باید در کشور محقق و ایجاد صندوق تولید کنندگان  در این زمینه راهگشا باشد این در شرایطی است که وام های عظیم سهم واردات می شوند و صنعت گران ما هیچ بهره ای از این مبالغ نمی برند.
چمنیان به راه اندازی پیشرفته ترین سیستم مبدل بادی در سطح جهان توسط متخصصان داخلی خبر داد و اذعان داشت: ما با کمک دانشگاه فردوسی توانسته ایم پیشرفته ترین سیستم مبدل بادی را با تکنولوژی پاور الکترونیک راه اندازی کنیم.
وی ادامه داد: راه اندازی این سیستم در کشور باعث شد تا نسبت به نمونه های خارجی 67 هزار دلار سود آوری ارزی نصیب کشور شود و مانع از خروج سرمایه از کشور شود. نمونه خارجی که هم اکنون در بازار وجود دارد 70 هزار دلار است.
چمنیان خاطر نشان کرد: هم اکنون سیستم مبدل بادی به صورت نمونه پایلوت اولیه در 5 نقطه از ارتفاعات بینالود نصب خواهد شد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار