استفاده از انرژي هاي تجديد پذير مي تواند سبب كاهش وابستگي به منابع فسيلي و تنوع سبد انرژي براي توليد برق و در نهايت امنيت انرژي كشور گردد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدحسن متولي زاده مدير عامل شركت برق منطقه اي خراسان در همايش ملي بومي سازي انرژي با بيان اين مطلب گفت: امروزه موضوع انرژي به عنوان مولفه اساسي توسعه، شاخص و ميزاني براي ارزيابي رشد صنعتي و پيشرفت اقتصادي كشور به شمار مي آيد.
در دنياي كنوني بسياري از انديشمندان و تلاشگران بر اين باورند كه مي توان از كوچكترين يافته ها و دستاوردها بهره گرفت تا از قافله زمان باز نماند و در جهت حفظ منابع اصلي انرژي كه تجديد ناپذيرند گام برداشت و در جهت توسعه زير ساخت هاي انرژي تجديد پذير حركت نمود.
وي تصريح كرد: فعالان حوزه انرژي در پي آن هستند تا از هر روشي براي تبادل دانش و افكار بهره جويند در اين حين برگزاري نمايشگاه ها، فضاي مناسبي به دست مي دهد تا تمامي دست اندركاران به نمايش توانمندي ها و پيشرفت هاي خود بپردازند.
متولي زاده اظهار داشت: بنابراين گروه شركت هاي نمايشگاه بين المللي مشهد با توجه به ابلاغ سياست هاي اصل 44 قانون اساسي و همچنين نام گذاري سال جاري به عنوان سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني توسط مقام معظم رهبري رويكرد اساسي خود را برپايه توسعه همه جانبه و ايجاد بسترهاي لازم جهت ارتقاي جايگاه علمي و فني كشور قرارداده است و براي نخستين بار همزمان با نمايشگاه انرژي متشكل از نمايشگاه آب، برق، گاز و نفت و پتروشيمي در مشهد اقدام به برگزاري همايش بومي سازي فناوري هاي نوين انرژي به صورت علمي و كارگاهي نموده است.
وي تاكيد كرد: اميدواريم با توجه به موقعيت هاي ايجاد شده در پيوند صنعت و دانشگاه و توجه به انتقال و توسعه زير ساخت هاي فني و اقتصادي توليدات ملي حركت به سمت بومي سازي فناوري هاي نوين انرژي را نهادينه و با برپايي مستمر همايش ها و نمايشگاه هاي تخصصي زمينه اي مساعد براي توسعه روز افزون كشور را فراهم سازيم.
رئيس همايش ادامه داد: اگر چه در سرتا سر ايران امكان به كارگيري انرژي هاي تجديدپذير فراهم بوده ولي استان خراسان رضوي از مزيت نسبي تونل هاي باد فراوان به ويژه در منطقه نشتي فان خواف و بينالود و پتانسيل خورشيدي در دماي محيط مناسب برخوردار است.
وي خاطر نشان كرد: بدون شك استفاده از انرژي هاي تجديدپذير مي تواند سبب كاهش وابستگي به منابع فسيلي و تنوع سبد انرژي براي توليد برق و در نهايت امنيت انرژي كشور گردد.
با توجه به توانمندي و تخصص موجود امكان بومي سازي فناوري هاي تعريف انرژي در كشور فراهم بوده و با عنايت به اشتغال زايي فراوان و ميزان سرمايه گذاري مورد نياز امكان مشاركت عمومي را فراهم مي سازد./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار