با برگزاری نخستین جشنواره ورزشی گردشگری 'دیپ واتر ' در استان چهارمحال وبختیاری این استان به قطب گردشگری همه سلایق طبیعت گردی در تابستان ایران مبدل شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران شهرکرد:

پیش از این در استان چهارمحال و بختیاری گردشگری ورزشی كمتر مورد توجه قرار گرفته بود اما در یكی دو سال اخیر با برگزاری مسابقات اسكی برف ،اسكی آب، رفتینگ آب های خروشان، سقوط آزاد ، صخره نوردی ، قایقرانی اسلالوم ، پاراگلایدر و دیپ واتر بیشتر ظرفیت های گردشگری ورزشی در این استان اجرایی شده است.

چهارمحال وبختیاری سرزمینی است كه تمامی سلیقه های مختلف گردشگری،از توریسم ' آلپاین ' گرفته تا اكوموزه های طبیعی عشایری، برای گردشگران در آن یافت می شود.

در چهارمحال وبختیاری فصل بهار، زمستان و پاییز برای گردشگران فصلی شناخته شده است اما فصل تابستان این استان كه بیشتر نقاط ایران دچار گرما و حرارت هوا می باشد، با خنكای خوش اش، كمتر مورد توجه قرار گرفته است.

این استان به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات زاگرس میانی به عنوان یكی از جاذبه های مهم گردشگری فصل گرمای ایران می تواند قلمداد شود و این فصل گردشگری زمان مفیدی برای جذب بیشترین جمعیت گردشگری ایران است.

در ایران در حالی كه تابستان خرما پزان خوزستان و گرمای كویر زده اصفهان سرشار از هوای گرد و غبار آلود كشورهای عربی است، خنكای تابستان چهارمحال و بختیاری می تواند گردشگران را به وجد آورد.

در حالی كه گرمای هوا به بیش از 40درجه در جنوب ایران می رسد و فلات مركزی ایران سرشار از هوا خشك تابستانی كویری است، در رشته های زاگرس و در كناره های قلل این رشته كوه، عده ای از مردم مشغول اسكی تابستانی اند هر چند این ورزش به دلیل نباریدن برف در چند سال اخیر، روبه فراموشی است.

غار یخی و برفی چما نیز در منطقه چما كوهرنگ خنكای نیسم را در دل تابستان به رخ گردشگران می كشد تا گردشگران حس كنند در تابستان تب دار ، فصل بهار را تجربه می كنند.

وجود سه تالاب بزرگ چغاخور، گندمان، سولقان ، دریاچه بزرگ سد كارون چهار،گرداب بن، رودخانه های بارفت ، زاینده رود و رود كارون، گردشگری آبی این استان را رقم می زند.

شش كانون در محور بازفت شهرستان كوهرنگ برای توسعه گردشگری وجود دارد كه از این تعداد، دو كانون اصلی، دو كانون مكمل و دو كانون بین راهی محسوب می شود و كانونهای گردشگری محور جاده بازفت چهارمحال و بختیاری، دارای ظرفیت بالایی برای پذیرش گردشگران فلات مركزی ایران در فصل تابستان است.

هم اكنون 147 كیلومتر از محور بازفت – خوزستان عنوان یكی از راههای مواصلاتی استان در حد فاصل بین بازفت شهرستان كوهرنگ و مسجد سلیمان و ایذه در استان خوزستان مسیری بكر برای گردشگران تابستانی است.

مهمترین ویژگی صنعت گردشگری چهارمحال وبختیاری اكوتوریست طبیعی می باشد كه این نوع ظرفیت برای بسیاری از شهرنشین جذابیت خاص خود را دارد.

چهارمحال وبختیاری از نظر طبیعت و ویژگی های گردشگری طبیعی به استان چهار فصل سال معروف است و قرار گرفتن در بین دو منطقه صنعتی اصفهان و خوزستان شرایط مناسبی را برای حضور گردشگران در این استان فراهم كرده است./س
برچسب ها: تابستان ، سلیقه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.