رئيس اداره شيلات مديريت جهادکشاورزي نيشابور از رشد 260 درصدي توليد ماهيان سردابي و گرمابي در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی مديريت جهاد کشاورزي نيشابور، مهندس روح‌الله اسدپور افزود: توليدکنندگان آبزيان در نيشابور موفق به دستيابي به توليدي معادل 366 تن شامل 326 تن ماهي سردابي و 40 تن ماهي گرمابي شده‌اند که نسبت به سال قبل از رشد 260 درصدي برخوردار است.

وی ادامه داد: این شهرستان داراي منابع آبي مناسب شامل هزار و 158 حلقه چاه عميق و نيمه‌عميق، 617 رشته چشمه و قنات، 20 رودخانه دائمي و سه بند خاکي بوده و پتانسيل توليد و پرورش بيش از سه هزار تن ماهي گرمابي و سردآبي و بيش از يک ميليون قطعه ماهي زينتي را دارا است.

رئيس اداره شيلات مديريت جهادکشاورزي نيشابور گفت: رودخانه‌ها، آبگيرهاي طبيعي، پشت سدها و بندهاي خاکي و منابع آبي زيرزميني بهترين مکان‌هاي تامين نيازهاي پروتئيني است و توليدکنندگان آبزيان در شهرستان نيشابور نيز به خوبي از اين امکانات بهره گرفته‌اند.

اسدپور به تمامی مالکان و خرده‌مالکان نيشابور که داراي استخر ذخيره آب کشاورزي هستند توصيه کرد به منظور استفاده بهتر و بيشتر از امکانات موجود، نسبت به رهاسازي و پرورش ماهيان گرمابي و سردآبي اقدام کرده و علاوه بر افزايش بهره‌وري وهمچنين استفاده از آب کشاورزي غني شده در مزارع به افزايش توليد محصولات کشاورزي نيز دست پيدا کنند./س 

برچسب ها: ماهی ، شیلات ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.