رییس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی گفت : این مرکز در 11رشته تخصصی علوم اسلامی به طراحی و تدوین 200 هزار اصطلاح پرداخته است.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، حجت الاسلام یعقوب نژاد، در بازدید نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو از مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به علمی و پژوهشی معاونت پژوهشی دفتر و مرکزاطلاعات و مدارک اسلامی اظهار داشت :دفتر تبلیغات اسلامی یکی از بزرگترین موسسات فرهنگ دینی در کشور است و خدمات علمی،آموزشی و پژوهشی عمیق و گسترده ای را به جامعه ارایه می کند.

وی با معرفی بخش های علمی و گروههای پژوهشی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی به طراحی و تدوین اصطلاح نامه علوم اسلامی برای اولین بار از سال 1371 در 11 رشته تخصصی اشاره کرد و گفت: بیش از بیست موسسه بزرگ هم اکنون از این اصطلاح نامه به عنوان پایه در سازماندهی اطلاعات و محتوای دیجیتالی خود استفاده می کنند.

حجت الاسلام یعقوب نژاد،خاطر نشان کرد:در حالیکه پیش از این فقط در سه رشته علوم قرآنی ،فلسفه اسلامی و اصول فقه حدود سی هزار اصطلاح تدوین شده بود، اینک با گسترش کار تا بیش از دویست هزار اصطلاح در 11 رشته تخصصی و نگاهی دوباره به مجموعه قوی، گسترده و علمی اصطلاح نامه از سوی یونسکو مورد توجه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.