مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در وزارت نیرو از آغاز به کار عملیات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی حیدریه عراق در آینده‌ای نزدیک خبر داد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، راحمی با اعلام این خبر گفت: پس از تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات در وزارت نیرو، احداث نیروگاه حیدریه عراق به عنوان وظیفه اصلی و ابتدایی این ستاد مطرح و مقرر شد به به محض تکمیل تامین اعتبار این نیروگاه عملیات احداث آن آغاز شود.
وی افزود: قول ساخت این نیروگاه چهار سال قبل در سفر  وزیر سابق نیرو به عراق به مسئولان ارشد این کشور داده شده بود، اما کمبود نقدینگی در سال‌های اخیر آغاز عملیات اجرایی این پروژه را با تاخیر مواجه ساخته بود.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در وزارت نیرو گفت: هم‌اکنون منابع مالی این پروژه  تامین شده و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری این پروژه در آینده نزدیک اجرا می‌شود.
راحمی گفت: اهیمت ساخت نیروگاه حیدریه  از لحاظ سیاسی برای کشور از هم اکنون بستر صادرات برق از عراق به سوریه و لبنان فراهم شده و با احداث این نیروگاه ظرفیت صادرات به این کشورها بیشتر می شود.
وی احداث نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج را افتخار وزارت نیرو در استان کردستان دانست و گفت: در دولت‌های نهم و دهم توجهات قابل توجهی از سوی وزارت نیرو به این استان شده است که امید است این توجهات تداوم داشته باشد./س
برچسب ها: احداث ، نیروگاه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.