استاندار آذربايجان شرقي گسترش همكاري هاي اقتصادي و تجاري بين ايران و گرجستان را خواستار شد .

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، آقاي عليرضابيگي در ديدار با سفير گرجستان در ايران در حاشيه اجلاس بين المللي جاده ابريشم گفت : در سال هاي اخير اعتماد خوبي بين 2 كشور به وجود آمده كه منجر به افزايش سطح تبادلات اقتصادي 2 جانبه شده است .
وي افزود : بخش خصوصي نقش موثري در ارتقاي شاخص هاي اقتصادي ايفا كرده است که بايد زمينه هاي تقويت اين حوزه بيش از پيش فراهم شود .
آقاي عليرضابيگي با بيان اهميت برنامه هاي فرهنگي بين 2 كشور خاطرنشان كرد : افزايش اين مناسبات علاوه بر شناخت درست مسئولان از وضع موجود ، تاثير مثبتي در عميق تر شدن اعتماد ايفا مي كند .
سفير گرجستان در ايران نيز گفت : سفرهاي استاندار آذربايجان شرقي و ديدار از اين كشور موجب به وجود آمدن شرايط خوبي براي گسترش مناسبات فرهنگي بين 2 كشور شده است .
گيورگي جان جاغاوا افزود : در سال 2004 تنها 500 گردشگر ايراني از طريق خطوط هوايي به گرجستان سفر كردند كه اين رقم پارسال به 60 هزار گردشگر افزايش يافت و اميدواريم امسال به صد هزار نفر برسد .
وي اضافه کرد : وجود جاذبه هاي توريستي تنها يكي از دلايل اصلي جذب گردشگر به گرجستان است .
جان جاغاوا افزود : با توجه به روابط خوب اقتصادي ايران و گرجستان ، امكانات و شرايط خوبي براي سرمايه گذاران ايراني در اين كشور ايجاد شده است .
سومين اجلاس بين المللي جاده ابريشم با حضور فعالان اقتصادي ، بازرگانان ، سفرا و وزراي 18 كشور واقع در مسير جاده ابريشم امروز و فردا در تبريز و جلفا برگزار مي شود ./ج2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.