مدير جهاد كشاورزي شهرستان رامشير با اشاره به تعيين الگوي كشت در فصل زراعي تابستان، گفت: براي فصل زراعي تابستان امسال كشت در بيش از 2 هزار هكتار از اراضي پيش‌بيني شده است.

مصطفي هنرمنديان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهاركرد: جلسات مختلفي براي تامين آب مورد نياز كشت تابستانه برگزار شد كه در نهايت بر اساس تصميم مسوولان متولي، تخصيص آب به مدت 6 روز در هر ماه پيش‌بيني شده است.

وي افزود: قرار است بر اساس الگوي كشت، ذرت علوفه‌‌اي در سطح 150 هكتار، ذرت دانه‌اي 200 هكتار، سورگوم در سطح 120 هكتار، هندوانه در 26 هكتار، گوجه در 5 هكتار، خربزه در 18 هكتار و ديگر محصولات كشاورزي كشت شود. البته ميزان كشت نهايي در فصل تابستانه بستگي به ميزان تخصيص آب و آمادگي كشاورزان دارد و ممكن است افزايش يابد.

 هنرمنديان تصريح‌كرد: آب مورد نياز اراضي كشاورزي رامشير از سد مخزني مارون تامين مي‌شود و با توجه به وضعيت ذخيره آب در اين سد و ذخيره بيش از 700 ميليون متر مكعبي فعلا براي تامين آب اراضي مشكلي وجود ندارد.

 مدير جهاد كشاورزي رامشير بيان‌كرد: در فصل زراعي تابستان گذشته يك هزار و 50 هكتار از اراضي زيركشت رفت، اما امسال پيش‌بيني سطح زيركشت به دليل وضعيت بهتر آب افزايش يافته است. مراحل آزمون خاك و ديگر مقدمات اوليه براي كشت محصولات تابستانه انجام شده است و كشت از 10 تيرماه آغاز و تا 15 مردادماه ادامه خواهد داشت.

 وي در ادامه از برگزاري كلاس‌هاي ترويجي و آموزشي براي بهره‌برداران و كشاورزان رامشير با هدف ارتقاي سطح علمي و آگاهي و  استفاده از شيوه‌هاي جديد كشت و داشت خبرداد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.