متهم«ش.خ» گفت: به خاطر تجربه هاي 30ساله ام در كار به عنوان مشاور (د.س) را راهنمايي مي كردم و از اين بابت هيچ رشوه اي نگرفتم.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ادامه يازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به اختلاس بيمه در بخش استانداري متهم (ش.خ) به اتهام دريافت رشوه 500 ميليون توماني از (د.س) و هزينه 100 ميليون تومان آن براي انتخابات به واسطه (ج.الف) و (ي.د) به عنوان شهردار اسبق عباس‌آباد باغستان در جايگاه حاضر شد و در دفاع از خود گفت: عناوين اتهامي كيفرخواست را نمي‌پذيرم و من در پي خريد ملكي با آقاي (د.س) آشنا شدم و چون ايشان براي پروژه مسكوني بزرگ خود در باغستان نياز به مدير اجرايي داشتم به ايشان قول همكاري دادم و پس از مدتي مشاور ايشان شدم و بعد از اينكه توانستم از سيستم دولتي خارج شوم به عنوان مدير پروژه آقاي (د.س) منصوب شدم.

اين متهم اضافه كرد:‌به خاطر شناختي كه من از منطقه و ابعاد پروژه داشتم به آقاي (د.س) مشاوره‌هاي مطلوبي را ارائه مي‌دادم به همين دليل ايشان 500 ميليون تومان براي مشاوره اين پروژه به انجام مراحل آماده سازي به عنوان پيش پرداخت به من دادند.

وي افزود: به هيچ عنوان من دنبال تغيير كاربري زمين‌هاي آقاي (د.س) نبوده ام چون نهاد شهرداري نمي‌تواند موارد قانوني تغيير كاربري زمين‌ها را به مالكان بدهد و اين وظيفه نهادهاي ديگر است.

متهم (ش.خ) گفت: آقاي (د.س) تقاضايي مبني بر تغيير كاربري به من نداده بودند و اگر اسناد را بررسي كنيد متوجه خواهيد شد كه هيچ مكاتبه و نامه‌اي در اين خصوص از سوي من با ايشان و يا نهادهاي ديگر صورت نگرفته است.

وي با بيان اينكه من به خاطر تجربه 20 ساله‌ام به (د.س) مشاوره مي‌دادم اظهار داشـت: به هيچ عنوان من اين مبلغ را به عنوان رشوه دريافت نكرده‌ام بلكه اين مبلغ را به صورت قانوني گرفته‌ام و اصلا عنوان رشوه مطرح نبود و آن قسمت از اظهاراتم را كه نماينده دادستان مطرح مي‌كند مبني بر اينكه من اين 500 ميليون تومان را به عنوان هديه دريافت كرده بودم مربوط به روزي است كه مرا بازداشت كرده بودند و اصلا در شرايط فكري خوبي نبودم كه بتوانم اظهارات درستي را بيان كنم.

در ادامه جلسه دادگاه (د.س) در جايگاه حاضر شد و در پاسخ به سوال قاضي مبني بر اينكه 500 ميليون تومان را براي چه به آقاي (ش.خ) پرداخت كرديد گفت:‌من اين مبلغ را بابت همياري، آماده سازي و مشاوره پروژه به ايشان دادم چون به نيازهاي منطقه كاملا آشنا بود و من اين پول را در دو نوبت به وي پرداخت كردم.

وي درباره اينكه آيا به دنبال تغيير كاربري زمين‌هايش بوده يا خير اظهار داشت: زماني كه من اين زمين ها را خريداري كردم به صورت زمين‌هاي كشاورزي بودند آن زمان آقاي (ش.خ) شهردار نبود و من با دادن 50 درصد زمين‌هايم به شهرداري توانستم مجوز مسكوني 50 درصد باقيمانده را از شهرداري عباس‌اباد دريافت كنم./پ3







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار