وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي گفت: مصر پس از پيروزي محمد مرسي در انتخابات رياست جمهوري، صدها برابر خطرناک تر شده است اما بايد براي اين واقعيت تلخ آماده شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، هم زمان با ابراز نگراني شديد اويگدور ليبرمن درباره خطر مصر در دوران رياست محمد مرسي، نگراني ديگر مسئولان اسرائيلي از تبعات اين پيروزي براي تل آويو نيز کاملا قابل توجه است به گونه اي که در روزهاي اخير رسانه هاي اسرائيلي آشکارا انعکاس دهنده اين نگراني ها هستند و در پي آنند تا به مسئولان توصيه کنند در انديشه چاره جويي باشند.

راديو عبري يکي از اين رسانه هاست که پيروزي مرسي را ضربه بزرگي بر اسرائيل عنوان کرد و افزود: هر چند پيشاپيش واشنگتن در رايزني با تل آويو احمد شفيق را پيروز انتخابات رياست جمهوري مصر خوانده بود اما واقعياتي که در کشور مصر شاهديم سبب شده است تا بنيامين نتانياهو از هم اکنون رايزني هايش را با مشاورانش آغاز کند و مراحل پس از انتخاب رسمي محمد مرسي به سمت رياست جمهوري مصر را با آنان بررسي کند.
 
به گزارش پايگاه خبري المختصر، پيش از اين بنيامين بن اليعازر از وزراي پيشين در کابينه اسرائيل پيروزي مرسي در مصر را به تغيير فاجعه آميز راهبردي براي اسرائيل تعبير کرده و توصيه نموده بود براي کم کردن حجم اين فاجعه کانال هايي براي آغاز گفتگو با گروه هاي اسلامي مصر و منطقه گشوده شود.

گيورا آيلند رئيس سابق شوراي امنيت ملي رژيم اسرائيل نيز پيروزي مرسي در مصر را سبب افزايش تهديدات راهبردي عليه اسرائيل مي داند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار