معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم گفت: استان قم توانسته است رتبه دوم کشوری را در زمینه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی کسب کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم،خلیل مرادی افزود: در حال حاضر یک میلیون و 317 هزار برگ سند هویتی و سجلی در استان قم وجود دارد که روزانه بالغ بر 15 هزار برگ از این اسناد در اداره ثبت احوال شهرستان قم اسکن می‌شود.

وی از اتمام پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در کل کشور در نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان ثبت احوال است که استان خوزستان، قم و قزوین به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در بارگذاری اطلاعات در کل کشور کسب کرده‌اند.

مرادی تصریح کرد: با اتمام این پروژه برای انجام کارهای مربوط به اسناد و یا ارسال مدارک به اداره محل صدور شناسنامه نیازی به حضور فرد نیست و دسترسی و بهره‌برداری از اسناد سجلی به صورت الکترونیکی و مکانیزه انجام می شود.

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم تصریح کرد: افزایش سرعت خدمات‌رسانی به مراجعان، افزایش ضریب امنیت اسناد، صرفه‌جویی در وقت و هزینه به ویژه هزینه‌های مربوط به مراسلات پستی و بایگانی و حفظ اسناد از خطرات و بلایای طبیعی از جمله مزایای اصلی پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد در استان قم است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.