دولت قانونی فلسطین از جامعه بین المللی خواست به مسئولیتهایش عمل کند و جلوی حملات رژیم صهیونیستی را به فلسطینیان بگیرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ، دولت فلسطین در نوار غزه با اقدام رژیم صهیونیستی به شکایت به شورای امنیت به سبب آنچه که تل آویو آن را ادامه شلیک موشک از نوار غزه به مناطق اسرائیلی توصیف کرده است ، مخالفت کرد و از جامعه بین المللی خواست به وظایفش عمل کند و جلوی حملات اسرائیل را به فلسطینیان بگیرد .
اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت قانونی فلسطین در نوار غزه گفت :این شکایت ناشی از فرهنگ اسرائیلیهاست که جلاد را به قربانی تبدیل و قربانی را به جلاد تبدیل می کنند. ما نیز از سازمان ملل می خواهیم به مسئولیتهایش عمل و از ملت فلسطین حمایت کند و جلوی حملات را بگیرد . هر بار در این حملات نیز شماری از فلسطینیان شهید و زخمی می شوند گویا کسی این صحنه ها را نمی بیند و از آن اطلاعی ندارد .
شماری از حقوقدانان گفتند این شکایت کاملا بر خلاف حقیقت است و هدف از این شکایت آن است که جلاد ، قربانی معرفی شود .
این در صورتی است که جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان و محاصره نوار غزه ادامه دارد .
حقوقدانان می گویند اولویت آن است که جامعه بین المللی به شکایت فلسطینیان توجه کنند و برای جلوگیری از تکرار این حملات بکوشند.
صلاح عبد العاطی فعال حقوقی گفت : تلاشهای اسرائیل برای آنکه بگوید در معرض تجاوز قرار گرفته است بر خلاف واقعیت است زیرا وضع موجود و آمار کشته ها و زخمی های فلسطینیان ثابت می کند اسرائیل دروغ می گوید . اسرائیل به حد اقل شرایط آتش بس برقرار شده با گروههای فلسطینیان که با میانجیگری مصر حاصل شده است احترام نگذاشت.
ناظران معتقدند هدف اشغالگران صهیونیست از این شکایت آن است که حمایت بین المللی را در قبال هرگونه حمله آینده اش به نوار غزه به دست آورند .
توفیق ابوشومر نویسنده و متخصص در امور صهیونیست گفت: شکایت رژیم صهیونیستی که به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد داده شده است دارای نکات بسیار مهمی است . محتوای این شکایت آن است که سازمان ملل متحد هرگونه حمله و تجاوز اسرائیل را به غزه توجیه کند.
ابو عون گفت بین گروههای فلسطینی و اسرائیل ، آرامش جدیدی برگزار شده است و این آرامش نیز ضامن یک دوره آرامش برای غزه خواهد بود اما بیم آن وجود دارد که اسرائیل بار دیگر به خصوص پس از شکایت به سازمان ملل متحد نقض کند.
برچسب ها: هنیه ، فلسطینی ، صهیونیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار