با تعیین تکلیف محدوده موقوفات گرگان مشکل چندین ساله صدور سند برای املاک وقفی این شهرستان حل شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  گرگان ؛رئیس دادگستری شهرستان گرگان با اعلام این خبر گفت : پیش از این مساحت اراضی موقوفی این شهرستان در محدوده چاله باغ گرگان ، یکصد و 70 هکتار عنوان می شد که این امر صدور سند برای ساکنان این محدوده را دچار مشکل کرده بود.

وی افزود : با تلاش دستگاه قضایی استان محدوده املاک موقوفی شناسایی و حدود 44 هکتار تعیین شد.

وی تصریح کرد : با تعیین تکلیف محدوده این اراضی کار قضات برای بررسی پرونده های مالکین این زمین ها تسهیل شد و تمام کسانی که از این محدوده دارای ملك باشد می تواند با طرح دعوی نسبت به ابطال موقوفه اقدام كند.

رئیس دادگستری شهرستان گرگان در ادامه سخنان خود در خصوص دلایل طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده ها گفت : در یك شعبه حقوقی در ماه باید 70 تا 80 پرونده رسیدگی شود، این درحالی است كه در شعبه های حقوقی بین یکصد و 70 تا یکصد و 80 پرونده در ماه رسیدگی می شود، كه بیانگر حجم بالای پرونده هاست.

وی تصریح کرد : برای حل این مشکل در هفته قوه قضائیه یك شعبه حقوقی دیگر در دادگستری شهرستان گرگان راه اندازی شد تا زمان رسیدگی به پرونده ها كمتر شود.

مدیركل ثبت اسناد و املاك استان گلستان نیز در این جلسه درباره تعیین تكلیف املاك موقوفه خیابان قدس (چاله باغ) گرگان گفت : خوشبختانه با اقدام ارزشمند دستگاه قضایی استان در چاله باغ 44 هكتار از این املاك كه در محدوده بند موقوفه هستند شناسایی شدند.

'سیدجعفر مفیدی' افزود: املاكی كه در محدوده پارك چاله باغ هستند وقف آنها كماكان به قوت خود باقی می ماند، اما املاك وقفی كه خارج از محدوده پارك هستند می توانند با ارائه دادخواست تقاضای ابطال موقوفه را ارائه دهند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.