قضاوت فصل ِ مشترک همه جوامع بشری است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران   گرگان ؛ نماینده ولی فقیه در استان گلستان در دیدار با مسئولان قضایی استان با تبریک مبعث حضرت رسول اکرم ( ص ) و فرا رسیدن هفته قوه قضاییه ، به اهمیت جایگاه قضا در همه جوامع و قومیت ها اشاره کرد و گفت : قضاوت دو جنبه ظاهری و باطنی دارد که در همه جوامع مشترک است.

آیت الله نورمفیدی افزود : قانونمداری و حرکت به سمت و سوی قانون جنبه ظاهری و وجدان افراد نیز جنبه باطنی قضاوت است.

وی تصریح کرد : اگر افراد با انگیزه ی احقاق حق وارد دستگاه قضایی شوند به سعادت می رسند در غیراینصورت وارد بیراهه ای می شوند که به جهنم منتهی خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود ، داشتن علم و اخلاق را لازمه وجودی افراد شاغل در دستگاه قضایی برشمرد و گفت : افرادی که بر اساس آموزه های اخلاقی و دینی حرکت می کنند به دلیل داشتن توان خودکنترلی قوی ، کمتر دچار لغزش و اشتباه می شوند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک شعبان گفت : ما همه اهل انتظار هستیم و انتظار واقعی یعنی با توکل بر خدا بتوانیم بر مشکلات و هوای نفس خود فائق آییم.

رئیس دستگاه قضایی استان گلستان نیز در ابتدای این دیدار با تشریح عملکرد دادگستری های استان گفت : علی رغم حجم بالای ورودی پرونده ها با کمک و تلاش مجموعه دستگاه قضایی استان ، توانستیم تا حد ممکن به وظیفه خود دراین بخش عمل کنیم.

احمد فاضلیان ، فعالیت در حوزه پیشگیری را یکی از اولویت های دستگاه قضایی استان در سال جاری برشمرد و افزود : هم اکنون شوراهای شهرستانی پیشگیری از جرم در سطح استان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: برای هر یک از این شوراهای شهرستانی ، یک اولویت کاری تعیین شده است تا با کمک دستگاه های اجرایی ، راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم را بررسی و اعمال کنند.

در این دیدار که شب گذشته در منزل آیت الله نورمفیدی برگزار شد روسای سازمان های تابعه قوه قضاییه نیز ، رئیس کل دادگستری استان را همراهی کردند.

هفته قوه قضاییه از اول تیر آغاز و تا 7 تیر ادامه دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.