رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت : امسال بیش از 2 میلیون نفر در سراسر کشور در طرح‌های بسیج سازندگی و اردوهای جهادی هجرت شرکت می‌کنند.


به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا نقدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهارداشت: امسال دو برابر سال گذشته اردوهای جهادی بسیجیان برگزار می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم تعهدات اجرایی بسیج سازندگی بیش از برنامه اولیه باشد.

وی گفت: طرح‌های بسیج سازندگی در 76 زمینه تعریف شده است که اغلب در عرصه‌های منابع طبیعی ، جنگل‌کاری ، آبخیزداری ، ساخت سیل‌بند ، خانه عالم روستایی ، پزشکی ، دامپزشکی ،‌ ترویج مسائل کشاورزی ، بهداشتی ، آموزشی و مذهبی خانه محرومان ، مرمت مساجد و زیارتگاههاست.

نقدی با یادآوری اینکه در سال گذشته نیز 20 هزار نفر در عرصه‌های سازندگی در استان اردبیل مشارکت داشتند ابراز داشت :‌ این اردوها از یک تا 15 روز برگزار می شود و پیش‌بینی می‌کنیم امسال 40 هزار نفر در اردبیل در طرح اردو‌های هجرت و سازندگی حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: البته با تفاهم‌ نامه‌ای که با استاندار اردبیل به عمل آمده رقم 40 هزار نفر به شکل باز خواهد بود تا اگر ظرفیت دستگاهها و تامین اعتبار از سوی آنها بیشتر باشد کارهای عمرانی منسجم‌تری انجام شود .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار