با اجرای یکی از بزرگ ترین طرح های زیست محیطی کشور 99 درصد گازهای همراه در صنعت نفت جمع آوری می شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، محمدحسن اردشیری اظهار کرد: سیستم یکپارچه اچ اس یی از سال 80 در صنعت نفت مستقر شده است و توسعه فعالیت های اچ اس یی روند مطلوبی را در صنعت نفت سپری می کند.

اردشیری افزود: وزارت نفت برای گسترش ایمنی و بهداشت در شرکت های زیرمجموعه خود برنامه های گسترده ای تدارک دیده است و باید با بهبود و افزایش کیفیت واحدهای اچ اس یی به ویژه در مناطق عملیاتی به استانداردهای لازم دست یابیم.

مدیرکل اچ اس یی وزارت نفت ادامه داد: همکاری با کشورهای دیگر برای استفاده از تجربیات و فناوری های نوین، یکی دیگر از برنامه های وزارت نفت برای گسترش فرهنگ اچ اس یی است.

وی تصریح کرد: همکاری با آژانس، همکاری های بین المللی ژاپن و انعقاد قرارداد دو پروژه یکی از فعالیت های دوجانبه واحد اچ اس یی وزارت نفت است که برای کاهش و جمع آوری گازهای گلخانه ای منعقد شده است.

اردشیری گفت: شرکت نفت فلات قاره به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان نفت می تواند با استفاده بهینه از واحدهای اچ اس یی، سطح ایمنی و بهداشت مناطق عملیاتی خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کند.

رئیس اچ اس یی شرکت ملی نفت ایران در همایش برگزیدگان اچ اس یی نفت فلات قاره اظهار کرد: مدیران ارشد عملیاتی نباید فقط نگاه پیشگیرانه داشته باشند و باید نگاه کلان و آینده نگر میان آنان نهادینه شود.

مهندس رزمی افزود: فعالیت های واحدهای اچ اس یی باید بر مبنای توسعه پایدار باشد و شرکت ملی نفت ایران تا کنون 10 موضوع را در این زمینه طراحی کرده است.

وی ادامه داد: به کارگیری فناوری های نوین در زمینه ایمنی و بهداشت، جایگزینی تجهیزات فرسوده و قدیمی و به روزرسانی واحدهای اچ اس یی از سرلوحه های گسترش اچ اس یی در شرکت ملی نفت ایران است.

رزمی افزود: تغییر ساختار و تقویت رویکرد کارکرد گروهی در شرکت ها و آموزش کارکنان برای پدافند غیرعامل و مدیریت بحران باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اچ اس یی شرکت ملی نفت ایران گفت: اسفند امسال همایش بزرگ اچ اس یی با همکاری دانشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد و باید سطح دانش دانشجویان اچ اس یی در دانشگاه صنعت نفت افزایش یابد.

رزمی ادامه داد: هفته جاری چند شناور در خلیج فارس مورد بازدید قرار گرفت و به زودی عملیات ساخت اولین آمبولانس دریایی ایران در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران بررسی خواهد شد.

توجه به اچ اس یی رویکرد واحدهای عملیاتی در فلات قاره است

رئیس اچ اس یی شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در همایش برگزیدگان اچ اس یی این شرکت با بیان این که توجه به اچ اس یی به عنوان یک اصل در تمام واحدهای تولیدی در فلات قاره است، گفت: به روز رسانی و استفاده از دانش روز اچ اس یی در فلات قاره به سرعت در حال اجرایی شدن است.

مهندس فرزاد فرضی افزود: اچ اس یی در صنعت نفت باید به جایگاه واقعی خود برسد و در این مسیر آموزش و ارتقای سطح دانش کارشناسان اچ اس یی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با به کارگیری سیستم های جدید می توان طرح ایمنی و بهداشت را افزایش داده و از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کرد.

فرضی تصریح کرد: برای توسعه اچ اس یی در صنعت نفت باید حمایت های لازم بیش از گذشته صورت پذیرد تا بتوانیم به استانداردهای بین المللی در این زمینه دست یابیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار