فاکس نيوز گزارش داد غرب بايد در مقابل توقف غني سازي 20 درصدي اورانيوم به ايران امتياز بدهد

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه خبري فاکس نيوز آمريکا اعلام کرد گفتگوهاي هسته اي ميان ايران و قدرت هاي جهان در مسکو جريان دارد.

اين شبکه افزود دو طرف مي کوشند به يک مناقشه ده ساله بر سر برنامه هسته اي ايران پايان دهند و از يک جنگ احتمالي در خاورميانه پيشگيري کنند. 

فاکس نيوز پس از اين مقدمه با دو کارشناس درباره مذاکرات مسکو و تاثير تحريم هاي آمريکا بر ايران به گفتگو پرداخت.

مارک دوبوويتز مدير بنياد دفاع از دموکراسي ها در اين گفتگو گفت: اگر قرار باشد در گفتگوهاي  مسکو پيشرفتي حاصل شود اين پيشرفت بايد به شکل تعليق هرگونه غني سازي اورانيوم در داخل ايران و رفع نگراني ها درباره فعاليت هاي هسته اي اين کشور و متعهد شدن تهران به اجراي پيمان منع گسترش هسته اي باشد. به اعتقاد من اگر ايران اين اطمينان خاطر را بدهد که به دنبال توليد سلاح هسته اي نخواهد رفت در آن صورت مي توان گفت که در نشست مسکو پيشرفتي حاصل شده است.
 
جو سيرينسيوني، عضو هيئت مشاوره هسته اي وزارت امور خارجه آمريکا و نويسنده و رئيس بنياد پلاشرز نيز درباره گفتگوهاي مسکو گفت: سوال اين است که آيا ما مي توانيم به يک چارچوب کلي براي يک توافق منطقه اي براي بازداشتن ايران از غني سازي 20 درصدي دست بياييم و آيا آمريکا مي تواند در عوض آن چيزي به ايران بدهد و مثلا برخي از تحريم هايي را که قرار است از اول ژوئيه به اجرا گذاشته شود لغو کند.

سيرينسيوني با اشاره به لزوم کاهش تحريم هاي ايران افزود: من فکر مي کنم ما بايد اين کار را بکنيم. ايران به دنبال دو چيز است. اول اينکه برنامه هسته اي خود را ادامه دهد. دوم اينکه به اقتصاد خود سر و سامان بدهد. ما نمي توانيم تحريم ها را در ازاي آنچه ايران اينک عرضه کرده است لغو کنيم زيرا اينها فقط اقدامات اوليه اند، اما مي توانيم برخي از تحريم ها را به تاخير بيندازيم تا ببينيم آيا ايران به توافقات احتمالي نشست مسکو عمل مي کند يا خير.
برچسب ها: فاکس ، ایران ، امتیاز ، غنی سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار