رئيس مجمع امور صنفي، صنوف توليدي و خدمات فني تهران گفت: از دولت مي خواهيم تا مجوز تاسيس صندوق ضمانت و توسعه اصناف را صادر کند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،علي فاضلي رئيس مجمع امور صنفي، صنوف توليدي و خدماتي فني تهران در نشست خبري كه در آستانه اول تيرماه روز اصناف برگزار شد با بيان مطلب بالا گفت: بيش از دو ميليون واحد صنفي با نرخ اشتغال سه نفر در هر واحد صنفي بيش از 6 ميليون فرصت شغلي را ايجاد كرده است.
وي افزود: اگر سرانه هر خانواده را كه در ايران حدود 4 نفر است در نظر بگيريم مي توان نتيجه گرفت كه 24 ميليون نفر يعني نزديك به يك سوم جمعيت ايران را اصناف و خانواده هايشان تشكيل مي دهند.
وي با بيان اينكه سئوال مهم در اينجا اين است كه آيا اصناف به  همين نسبت از منابع موجود در كشور و فرصت ها و امكانات آموزشي برخوردارند يا خير اظهار داشت: كشورهاي چين، كره جنوبي، ايتاليا، اسپانيا، مالزي، تركيه و .. برپايه تدوين راهبرد حمايتي ويژه از صنوف به صورت ساختاري و متوازن به حفظ و توسعه فرصت هاي شغلي، بالا بردن توليد ناخالص داخلي، صادرات غير نفتي و مبارزه با قاچاق پرداخته اند.
فاضلي گفت: در شرايطي كه ايران در مقابل تهديدات و تحريم هاي استكبار جهاني نيازمند همدلي و استفاده از تمامي ظرفيت هاي موجود است بايستي از پتانسيل اثرگذار و زودبازده صنوف به بهترين شكل ممكن استفاده كرد.
وي ادامه داد: اگر 30 درصد منابع و تسهيلات و حمايت هاي موجود كشور به اصناف تعلق گيرد نه تنها بخش قابل ملاحظه اي از ارتقاي جايگاه توليد ملي به سرعت و با كمترين هزينه تحقق مي يابد بلكه از كار و سرمايه ايراني كه در قالب بنگاه هاي صنفي در سراسر كشور پراكنده اند نيز بهره برداري بهينه صورت خواهد گرفت.
وي ادامه داد: صنوف مي توانند توازن منطقه اي ايجاد كنند و از مهاجرت و حاشيه نشيني جلوگيري كنند تا نيازي نباشد كه جمعيت جوياي كار براي دستيابي به فرصت هاي شغلي از شهرهاي دور به كلان شهرها مهاجرت کنند.

برچسب ها: صندوق ضمانت ، صنوف ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار