مدیر گروه برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: اصناف و صنعت و معدن بزرگترین خانواده کشور هستند و می توانند بیشترین اشتغال را در حوزه های خود بوجود آورند.

پرویز سلطان زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، با اشاره به اینکه روز دهم تير ماه بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي روز صنعت و معدن ناميده شده است اظهار داشت: اختصاص اين روز فرصت مناسبي است كه به مهم ترين موتور محركه اقتصاد يعني بخش صنعت و معدن و تجارت نگاهي انديشمندانه شود چرا كه اين بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پايدار در افزايش توليد ناخالص ملي و در آمد سرانه نقش بسزايي دارد.

وی با بیان این مطلب که در تمامی کشورها تعریف اقتصاد بر مبنای تولید آن کشور است، افزود: اگر میزان اشتغال و تولید را در یک کشور بررسی کنیم می توانیم به میزان اقتصاد آن کشور پی ببریم.

سلطان زاده تصریح کرد: با تبدیل مواد اولیه به کالای دیگر می توانیم شاهد ارزش افزوده باشیم و یقینأ این امر اهمیت بالایی در توسعه افتصاد کشور دارد.

مدیر گروه برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی در ادامه گفت: وزارت متبوع راهبردهایی که برای کلیه وزارت های صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرده و استان ها نیز در چهارچوب همین راهبردها کارها را انجام می دهند اما موقعیت های جغرافیایی، پتانسیل ها و ظرفیت های هر استان در بخش های مختلف از جمله تولید، خدمات، مهندسی، فنی و غیره ایجاب می کند در هر استان عملیات ویژه ای صورت گیرد.

وی اضافه کرد: به همین منظور چندین جلسه تخصصی با حضور رییس سازمان بازرگانی و معاونین در خصوص عملیاتی که هر سال در برنامه پنجم انجام می گیرد برگزار می شود و گروه برنامه ریزی سازمان در خصوص تدوین برنامه ها و تبدیل آنها به شاخص های کمی و قابل ارزیابی اقدام می کند.

سلطان زاده یادآور شد: این برنامه ها هر سه ماه یکبار ارزیابی شده و به وزارت متبوع ارسال می شود.

وی در خصوص برنامه های سازمان بازرگانی در راستای روز صنعت و معدن گفت: اطلاع رسانی از طریق برنامه های متنوع صدا و سیمای استان، شرکت در گفتگوی ویژه خبری، حضور در برنامه توسعه تجارت پایدار صدا و سیما، نصب پوسترهای روز صنعت و معدن در واحدهای تولیدی، نشست خبری با اصحاب رسانه، برگزاری همایش روز صنعت و معدن با حضور مقامات استان و ارائه اطلاعات از وضعیت صنعت، معدن و تجارت استان از طریق سامانه پیام کوتاه سازمان از جمله اقدامات این سازمان است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.