معاون امور عمرانی استانداری استان مركزی گفت: اعمال شیوه های جدید مدیریت پسماند سازگار با محیط زیست درادارات دولتی این استان الزامی است.

بازوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک  افزود: بر اساس ماده چهار قانون مدیریت پسماند، تمامی سازمان ها و ادارات دولتی موظفند علاوه بر آموزش كاركنان در تولید كمتر پسماند، برنامه مصرف كالاهایی كه بازیافت آنها سهل تر است را در دستور كار قرار دهند.

وی گفت : بر اساس مصوبات كارگروه پسماند استان مركزی، دستگاه های اجرایی استان باید از اقلام مصرفی پلاستیكی سازگار با محیط زیست در فعالیت های روزانه استفاده كنند و از مصرف پلاستیك های پایدار بپرهیزند.

معاون عمرانی استانداری افزود: اتخاذ تدابیر ویژه برای كاهش تولید پسماند و دورریزها در ادارات، ملزم كردن كاركنان برای استفاده حداكثری از كاغذ ولزوم تلاش برای تفكیك پسماند از مبدا از موارد ابلاغی به ادارات استان است.

بازوند گفت : در ماده یك قانون مدیریت پسماند آثار زیانبار پسماندها ولزوم حفظ محیط زیست مورد تاكید قرار گرفته و فرهنگ سازی و اعمال روش های مدیریت بهینه در بدنه دولت گامی بزرگ برای عملیاتی شدن اهداف این قانون است.

وی افزود : پسماند زباله نیست و درصورت مدیریت صحیح از مبدا علاوه بر تولید ثروت ، می توان با مصرف كمتر وهدفمند محیط زیست را نیز حفظ كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.