ماهواره های جاسوسی آمریکا و انگلیس با گرفتن تصاویر از مناطق مختلف راهبردی سوریه، آنها را در اختیار عناصر مسلح قرار می دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران, روزنامه دیلی استار ساندی نوشت: ماهواره های آمریکایی و انگلیسی با گرفتن تصاویر از تحرکات نیروهای دولت سوریه، این تصاویر را از طریق دستگاه امنیت خارجی انگلیس ( MI6) و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ( CIA) در اختیار سران مخالفان در سوریه قرار می دهد.

این روزنامه به نقل از خبرگزاری "یونایتد پرس" نوشت: دستگاه امنیتی شنود انگلیس معروف به "مرکز فرماندهی ارتباطات دولتی" و دستگاه امنیت ملی آمریکا تحرکات نیروهای سوری را با کمک ماهواره های پیشرفته زیر نظر دارند، به صورتی که می توانند فرماندهان و نیروهای سوری را هنگام تماس با یکدیگر شناسایی کنند.

دیلی استار در اوایل ژوئن گذشته نیز با انتشار خبری، اعلام کرده بود: مسئولان نظامی انگلیسی نقشه ای محرمانه را برای ایجاد مناطق حائل تدوین کرده اند؛ و اکنون یگانهایی از نیروهای ویژه انگلیسی به همراه جاسوسان ام آی 6 در سوریه مستقر شده اند و آنها آماده هستند تا در صورت بروز جنگ داخلی به شورشیان کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار