مدیر طرح توسعه میدان مشترک فروزان در شرکت توسعه پتروایران از آغاز عملیات نصب پایه سکوی نفتی FZ-A طرح توسعه میدان فروزان در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا مهدی حاجی حسین زاده با بیان اینکه برای نصب این پایه، انجام فعالیت‌های مختلفی در یازده مرحله برنامه ریزی شده است، گفت: ورود پایه به آب که از روز جمعه آغاز شده، چهارمین مرحله از مراحل برنامه‌ریزی شده برای نصب و استقرار سکو است درحالی که پیش از این مراحل مقدماتی شامل عملیات بارگیری سکو در سایت خرمشهر، انتقال آن به دریا و کنترل‌های نهایی انجام شده بود.


وی افزود: پس از به آب اندازی پایه سکو، سایر عملیات مربوط به استقرار و نصب پایه‌ها تا حدود 22 روز دیگر ادامه دارد.

حاجی حسین زاده یادآور شد شرکت توسعه پتروایران علاوه بر ساخت پایه این سکو تاکنون عملیات لوله گذاری برای بخش درون میدانی به طول 52 کیلومتر و لوله‌های انتقال گاز به جزیره خارک به طول 102 کیلومتر را نیز انجام داده است.

وی یادآور شد: با تکمیل عملیات نصب سکوهای جدید این میدان و بهره‌برداری از آن ها، 60 هزار بشکه به تولید روزانه میدان فروزان افزوده می شود و در مجموع تولید نفت در آن به 100 هزار بشکه در روز می رسد درحالی که تولید گاز از این میدان نیز روزانه 258 میلیون فوت مکعب است.

میدان نفتی فروزان که در 100 کیلومتری جنوب غربی جزیره خارک واقع شده، در سال 1345 با ذخیره نفت درجا دو میلیارد و 309 میلیون بشکه کشف شده است. این میدان با میدان مرجان عربستان مشترک است.

طرح توسعه این میدان شامل دو مرحله می شود؛ مرحله نخست مربوط به ساخت جکت، احداث خطوط درون میدانی است و ساخت تاپ ساید و عرشه های اصلی میدان نیز در مرحله دوم انجام می شود./س
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار