نائب رئیس خانه صنعت و معدن کشور گفت: اگر تزریق پول صرفا برای مصرف باشد، تورم افزایش می‌یابد اما اگر به تولید اختصاص یافته و مدیریت شود، هرگز تورم‌زا نیست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران داریوش هندویی گفت : از ابتدای فروردین امسال، کارگروهی متشکل از گروه‌های اقتصادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این کارگروه، 22 مورد پیشنهاد در رابطه با چالش‌های پیش رو را مشخص کرد که پنجشنبه گذشته نهایی شد، افزود:‌ وزیر صنعت این 22 پیشنهاد را به بهمنی اعلام کرد که در یک مورد از راهکارهای پیشنهادی به بانک‌ها این بود که به جای گرفتن وثیقه در مقابل تسهیلات، یک شرکت بیمه‌گر این تسهیلات را بیمه کند.

هندویی یادآور شد: اگر تزریق پول صرفا برای مصرف باشد، تورم افزایش می‌یابد اما اگر به تولید اختصاص یافته و مدیریت شود، هرگز تورم‌زا نیست.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با اشاره به اینکه ما همه در یک کشتی قرار داریم، ادامه داد: اگر این کشتی سوراخ شود، همه با هم غرق می‌شویم.

وی با بیان اینکه نگاه‌ها به اساس نگاه محوری رهبری صرفا شعار نباشد، تصریح کرد: به جراحی اقتصادی نیاز داریم و این جراحی درد دارد و نیازمند شجاعت و گذشت است که این شجاعت و گذشت در بسیاری از مسئولان نیست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.