کشف سکه های تقلبی در گلستان یکصد درصد رشد داشتهاست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  گرگان؛ رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالای گلستان،در کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق کالا دبا اعلام این خبر گفت : قاچاق پرندگان شکاری و کمیاب و درختان نادر از دیگر مقوله های قاچاق در استان است.

سرهنگ محمد بزی افزود: هرساله درفصل مهاجرت پرندگان بسیاری به تالاب های گلستان مهاجرت می کنند، پرندگان از مقوله های قاچاق استان است که صیادان غیرمجاز آنها را در کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش می رسانند.

وی فرآورده های شیلاتی مثل خاویار، فرآورده های جنگلی، میراث فرهنگی و محیط زیست را از مهم ترین مقوله های قاچاق در استان اعلام کرد و گفت : برابر آمار شیلات در چندسال گذشته استحصال خاویار از 125هزارتن در سال های اخیر به یک ونیم تن رسیده که بیشتر هجمه از سوی صیادان غیر مجاز بوده است.

سرهنگ بزی با بیان اینکه اقلام گمرکی، دخانیات و فرآورده های نفتی از دیگر مواردی است که قاچاق در آنها صورت می گیرد ادامه داد: در بخش مسافربری وحمل ونقل قاچاق بسیار جزء است و در فرآورده های نفتی نیز چون مرز قاچاق خیز نداریم قاچاق بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد باک خودروهای مسافربری وغیرمسافربری غیراستاندارد است گفت: بناست درسال جاری هرگونه تخلف و کشف کالا توسط ناوگان حمل ونقل در مسیر تردد یا ترمینال ها به سازمان حمل و نقل و پایانه ها منعکس شود.

وی یادآور شد: سه نوع قاچاق کالا وجود دارد که مورد اول قاچاق کالاهای اساسی است که ممکن است از ناحیه غیرمتداول وارد شود و عنوان قاچاق می گیرد و نوع دوم کالاهای ممنوعه چون مشروبات الکلی و آلات قمار و تجهیزات ماهواره ای است که حتی یک عدد آن اگر به کشور وارد شود جرم است و نوع سوم کالاهای مجاز وارداتی است که اگر فاقد تاریخ اعتبار و استاندارد باشد جزو کالاهای قاچاق محسوب می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.