مدیرکل دفتر فنی استانداری و دبیر کارگروه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده استان اصفهان گفت: 7 هزار هکتار بافت فرسوده مصوب شهری دراین استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان سید محمد حجازی در نخستین کارگاه آموزشی مدیران شهری درشهرضا افزود: استانداری و مدیران اجرایی شهر تمام توان خود را جهت تسریع در روند بافتهای فرسوده شهری به کار گرفته اند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان، بافت فرسوده شهر اصفهان را حدود 2200 هكتارو شهرضا را حدود 350 هکتار اعلام و تأكيد كرد: امیدواریم با حمایت‌های معنوی و اقدامات راهبردی دولت و تعامل شهرداری‌ها شاهد روند احیا در بافت فرسوده شهری باشیم.

وی نقش بخش خصوصی را در توانمندسازی سکونتگاه‌ها و بهسازی و نوسازی در احیا بافت فرسوده شهری بی‌بدیل عنوان کرد و گفت: می‌توان با تسهیل روند موجود گام بلندی در خصوص احیا بافت‌هاي فرسوده برداشت.

حجازی احیای 10درصد بافت فرسوده را در سال نیازمند عزم جدی در همه نهادهای اجرایی ومدیریتی دانست و بیان کرد: شناسایی و بستر سازی‌های فرهنگی در زمینه صدور مجوزهای ساخت و ساز و همچنین اعمال سیاست‌های تشویقی می‌تواند میزان مشارکت مردم را افزایش دهد.

وی همچنین ادامه داد : کارگروه نوسازی بافت فرسوده در استان تشکیل شده که این کار گروه دبیر خانه الکترونیکی خود را بر روی پایگاه اطلاع رسانی مدیران و متولیان بافت های فرسوده شهری به نشانی www.imbf.ir ر اه اندازی کرده است که مدیران استان می توانند آخرین قوانین و مقررات مرتبط با بافت های فرسوده شهری و همچنین تجارب نوسازی بافت در داخل و خارج کشور در این پایگاه ملاحظه نمایند.

شایان ذکر است کارگاه آموزشی مدیران شهرضا از سلسله دوره های آموزشی در استان اصفهان با موضوع بافت فرسوده می باشد که در دو ماه گذشته در شهرهای آران و بید گل و کاشان و نطنز و خوراسگان ، خمینی شهر و شهرضا به همت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران برگزار گردیده است . /س

برچسب ها: اصفهان ، بافت ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.