کارشناس مواد غذايي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج با تصریح اینکه باکتری هنگامی ظاهر می شود که مواد اولیه سالاد در دمای محیط باشند، گفت: برای جلوگیری از مسمومیت ناشی از مصرف سالاد باید ابتدا مواد لازم آن را در یخچال گذاشت و پس از سرد شدن، آن ها را با هم مخلوط کرد.

خاتون برسیاه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: در حالی که همه افراد مقصر اصلی مسمومیت‌های بیرون از منزل را سس مایونز می دانند، باید بدانند که عاملان واقعی مسمومیت‌ها برخی مواد اولیه مانند سیب زمینی، تخم مرغ، ماهی تن و پاستا هستند، چرا که این مواد همگی در دمای محیط با یکدیگر مخلوط و سپس در یخچال گذاشته می شوند و مدت زمان زیادی طول می کشد تا به دمای زیر 40 دجه فارانهایت برسند.
وی اظهار کرد: رعایت تمامی موارد بهداشتی و ایمنی غذا از لحظه آماده سازی تا ذخیره کردن آن  برای جلوگیری از مسمومیت‌های غذایی ضروری است
برسیاه تصریح کرد: مسمومیت‌های غذایی، ناشی از رشد باکتری‌هایی است که اغلب از راه دست‌های ناپاک، سطوح و ظروف آلوده و نیز ناآگاهی ما در نحوه نگهداری مواد غذایی اتفاق می افتد.
وی اضافه کرد: اگر با خوردن غذاهای مانده بیمار نشده‌اید، دلیل مقاوم بودن شما در برابر بیماری نیست و باید همیشه دست‌ها، ظروف و وسایل پخت‌و‌پز را خوب شست و خشک کرد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.