رئيس کميسيون مرکزي انتخابات ليبي از آمادگي اين كشور براي برگزاري همه پرسي عمومي 17 تير خبر داد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رویترز ؛ رئيس کميسيون مرکزي انتخابات در ليبي در کنفرانس خبري گفت: همه مردم ليبي در موعد مقرر با شرکت در انتخابات همه فداکاريهايي را که بيش از چهاردهه انجام داده اند ؛ کامل خواهند کرد تا  رفاه و آزادي کامل خود را که خونهاي زيادي در پاي آن ريخته شد؛ به دست آورند.

نوري العبار گفت: کميسيون عالي انتخابات از 13 ژوئن 2012 به انتشار فهرست نامزدها اقدام کرده است و به طور مرتب اينکار را ادامه مي دهد . شمار کلي نامزدهاي مستقل در حوزهاي انتخابي به 2051 نفر و شمار افراد عضو جريان ها و تشکلهاي سياسي1206 نفر است.

وي خاطرنشان کرد:  تبليغات انتخاباتي نامزدهاي مستقل و جريانهاي سياسي از روز دوشنبه 18 ژوئن (29 خرداد) آغاز خواهد شد و تا 5 ژوئيه 2012 ( 15 تيرماه) ادامه خواهد يافت و نامزدها مي توانند برنامه هاي سياسي و ديدگاههاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي خود را براي مردم تشريح کنند. اين کميسيون با صدور بيانيه اي بر اجراي قوانين تبليغات از جمله پرهيز از هرگونه اقدام را که مي تواند به امنيت ملي آسيب بزند و منجر به نزاع و اختلاف شود؛ تاکيد کرد.

همچنينن نامزدها موظف خواهند بود منابع تامين هزينه هاي تبليغاتي خود را به صورت شفاف اعلام و از نقض قوانين تبليغات پرهيز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار