پنجمین کنگره بین المللی جغرافیدانان جهان اسلام 18 و 19 مهر سالجاری با محوریت دریاچه ارومیه، به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت توجه به مسایل جهان اسلام و بویژه بیداری اسلامی و تحلیل علمی و فلسفی ان در مجامع دانشگاهی، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با موافقت با درج لوگوی خود در پوستر کنگره؛ بعنوان  یکی از حامیان علمی و معنوی کنگره مذکور محسوب گردید.

دکتر بهروز ساری  صراف  دبیر اجرایی کنگره مذکور  برپایی چنین کنفرانسی در شهر تبریز و در سطح بین المللی و با حضور تئوریسین های جهانی و داخلی، محققان برجسته کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و در قلمروهای جغرافیای سیاسی و ژیوپلیتیک؛ جغرافیای شهری و منطقه ای؛ جغرافیای فرهنگی و فناوری و جغرافیای طبیعی کشور های جهان اسلام برگزار خواهد گردید را؛ رویداد کم نظیری درسطح استان دانسته و معتقد است ایده های ارایه شده در همایش در عرصه های علمی _ سیاسی و اجتماعی بازتاب وسیعی در  سطح ملی و بین المللی خواهد داشت.

گفتنی است: با توجه به انتخاب دریاچه ارومیه بعنوان محور ویزه کنگره، از تعدادی از دریاچه شناسان شهیر جهانی از جمله پروفسور مک بین از کشور کانادا و پروفسور برایانت از کشور استرالیا برای شرکت در کنگره دعوت بعمل امده است که این دعوت مورد قبول اندیشمندان فوق نیز قرار گرفته است.

 این محققان  دارای  تجربیاتی در سطح جهانی برای تحلیل دقیق عواملی که منجر به بروز  خشکی دریاچه ها   می گردد؛ بوده و هم چنین راه حل های فوری و کوتاه مدت در این رابطه را ارایه خواهند داد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.