عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: پايبندي 1+5 به توافقات استانبول 2 قطعأ دستاوردهاي زيادي را در مذاکرات مسکو بدست خواهد آورد.

نوذر شفيعي نماينده مردم ممسني و رستم در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات هسته‌اي ايران با گروه 1+5 در مسکو گفت: در صوتيکه مذاكرات بر اساس توافقات استانبول و بغداد صورت گيرد و طرفين مذاكره كننده پايبند به قرار دادها باشند در مذاكرات مسكو شاهد اتفاقات مثبتي خواهيم بود.

وي در ادامه افزود: جمهوري اسلامي ايران انتظار دارد حقوقش بر مبناي موازين NPT به رسميت شناخته شود و در براي نيل به اين هدف نيز از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد کرد.

شفيعي معاهده NPT را داراي سه ركن اساسي دانست و تصريح کرد:  خلع سلاح تمام كشورهاي دارنده سلاح هسته اي، منع تكثير تسليحات هسته اي و استفاده صلح آميز از دانش هسته اي ارکان معاهده NPT هستند و جمهوري اسلامي ايران نيز تاکنون بارها پايبندي خود را به اين معاهده اثبات کرده است.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس هشتم در خاتمه با تاکيد بر حساسيت فوق العاده اين دور از مذاکرات هسته اي با 6 کشور غربي خاطرنشان کرد: پايبندي 1+5 به توافقات استانبول 2 قطعأ دستاوردهاي زيادي را در مذاکرات مسکو بدست خواهد آورد.
/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار