حدود 20 درصد از اعتبارات بانک توسعه صادرات ايران به کردستان اختصاص يافت.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، مدير عامل بانک توسعه صادرات ايران امروز در ديدار با جمعي از صادرکنندگان کردستان در  سنندج گفت: اختصاص اين ميزان اعتبار نشان دهنده نگاه ويژه به اين استان براي توسعه و تقويت صادرات غيرنفتي است.
آقاي وکيلي افزود : ميزان منابع بانک توسعه صادرات کشور امسال حدود يک و 7 دهم ميليارد دلار و با توجه نيازهاي کشور اين رقم بسيار اندک است و به همين دليل بايد زمينه و شرايط را براي افزايش منابع بانک فراهم کرد که حمايتهاي دولت در اين زمينه يک نياز جدي است.
او افزود: بانک توسعه صادرات با يک هدف ملي و به منظور تقويت و حمايت از صادرات غير نفتي تاسيس شده است و به همين دليل اين بانک تلاش مي کند که شرايط لازم را براي رسيدن به اين هدف مهم فراهم کندکه متاسفانه در اين راستا با کمبود اعتبار مورد نياز مواجه است.
مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران گفت: حجم صادرات غيرنفتي درکشور پارسال به بيش از 45 ميليارد دلار رسيد و برنامه دولت اين است که اين رقم امسال به حدود 75 ميليارد دلار افزايش يابد و براي اين مهم نيازمند منابع بيشتري است.
آقاي وکيلي افزود : بانک توسعه صادرات يک بانک تخصصي است و بانک هاي تخصصي نيز شعبه محور نيستند و تلاش مي کنند که امورات بانکي خود را به صورت شبکه هاي الکترونيکي انجام دهند.
او گفت: اختيارات شعب استاني بانک توسعه صادرات پارسال براي خدمت رساني بهتر به افراد متقاضي افزايش يافت و به همين دليل بخش زيادي از خواسته هاي صادرکنندگان با عملي کردن اين کار محقق شد.
او گفت: واگذاري بيشتر فعاليتها و خدمات ارائه شده از سوي بانک توسعه صادرات به شعب استاني براي عملي کردن تمرکززدايي از مرکز از برنامه هاي جدي است چرا که در صورت عملي شدن اين مهم زمينه براي انجام کارهاي ستادي و نظارتي در تهران فراهم مي شود./ج2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.