رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ، با اشاره به ارزش و جایگاه استفاده بهینه از منابع تولید در افزایش کیفی و کمی تولید محصولات کشاورزی از آماده شدن کامل یک هزار هکتار دیگر از اراضی پایاب سد علویان شهرستان بناب برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز،  محمدیان افزود: 500 هکتار از اراضی این پایاب با تلاش مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان، تحت پوشش سیستم آبیاری نوین قرار داشته وبا افزایش یک هزار هکتاری این سطوح که بصورت عمده ، باغها بوده با صرفه جویی بهینه مصرف آب ، به یکی از مهمترین طرح های استانی در حفاظت از حوزه دریاچه ارومیه تبدیل شده و در میان مدت نتایج مطلوب خود را در این حوزه نمایان خواهد كرد.

محمدیان گفت: پایاب سد علویان ، از پروژه های مهم سازمان در حاشیه دریاچه ارومیه بشمار آمده و بخش اعظمی از عملیات اجرائی "آب و خاک" در این حوزه با تلاش های مجموعه نیروهای اجرایی سازمان به پايان رسیده است.

 وی با اشاره به 96 هزار هکتار از اراضی شناسایی شده برای واگذاری جهت توسعه بخش کشاورزی استان گفت: سه هزار و 400 هکتار از این اراضی در شهرستان بناب قرار داشته که برای صنایع تبدیلی ، توسعه صنعت دام و طیور و همچنین برای پرورش آبزیان اختصاص خواهد یافت. /ب

برچسب ها: زمینه ، آبیاری ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.