به ساخت و ساز و خريد مكان براي مؤسسات قرآني در کشور تسهيلات بلا عوض اعطا مي شود.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني ديروز در نشست مديران موسسات قراني استان خوزستان گفت : اعطاي تسهيلات ساخت و ساز و خريد مكان براي مؤسسات قرآني در مراكز استانها تا 60 ميليون تومان ، در شهرستان تا 40 ميليون تومان و در روستاها و ديگر مناطق تا 30 ميليون تومان از ديگر كمك هايي است كه به صورت تسهيلات بلاعوض در اختيار مؤسسات قرار مي‌گيرد.
آقاي محمدي با بيان اينكه اين تسهيلات تنها شامل مؤسسات رسمي مي‌شود افزود : اين تسهيلات از بيت‌المال است و شامل جايي مي‌شود كه شخصي نباشد ، با توجه به اينکه سرمايه مؤسسه در صورت انحلال به بيت المال باز که با توجه به اينكه مؤسسات قرآن و عترت ، مؤسساتي غير دولتي ، غيرانتفاعي و عام‌المنفعه مي‌باشند مشمول اين حمايت‌ها مي‌شوند.
وي با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده ميان وزير ارشاد و وزير مسكن و راه‌سازي گفت : از اين پس به مراكز قرآني وزارت ارشاد زمين به قيمت منطقه‌اي و با اقساط 20 ساله تعلق خواهد گرفت.
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني از ديگر كارهاي در دست انجام را ايجاد تشكل‌هاي صنفي قرآني عنوان كرد و افزود : اين تشكل‌ها مي‌توانند در دستيابي مطالبات قرآني‌ تأثير بسزايي داشته باشد.
محمدي با اشاره به تاثيرات گسترده فعاليت‌هاي قرآني گفت : در آستانه انقلاب اسلامي تعداد شيعيان بومي آفريقا به تعداد انگشتان دست نمي‌رسيد اما امروز در آفريقا پيروان مكتب اهل‌بيت متأثر از انقلاب اسلامي بين 25 تا 30 ميليون نفر تخمين زده مي‌شود كه اين امر به بركت فعاليت و تلاش جدي صورت گرفته در حوزه قرآن است./ج2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.