تمام فازهای پارس جنوبی از همه نوع حمایت های دولت برخوردار بوده و پیش بینی می شود با تامین منابع مالی و پشتیبانی از پیمانکاران داخلی این پروژه ها بدون تاخیر راه اندازی شوند.

علی اکبر محرابیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: طرح های پارس جنوبی به سه دسته تقسیم می شوند که 10 فاز راه اندازی شده در حال تولید می باشد و تعدادی از فازهایی که قبلا واگذار شده توسط پیمانکاران داخلی در حال اجرا است.
 وی با تاکید براینکه  فازهایی که قرارداد 35 ماهه دارد صددرصد بوسیله مهندسین ایرانی در حال ساخت است افزود: این طرح های 35 ماهه بین 60 تا 65 درصد پیشرفت دارند و براساس کنترل دقیق پروژه مقرر شده که تمام پروژه در راس 35 ماه تولید زودهنگام صورت گیرد بدون حتی یک ماه تاخیر راه اندازی می شود.
محرابیان اظهار داشت: بهترین روش کنترل مقایسه بین پیمانکاران ایرانی و طرحهایی است در پارس جنوبی توسط مجموعه ها در واقع مشارکت های خارجی انجام شده اگر از نظر قیمت کیفیت زمان بررسی کنیم زمان 35 ماه در مقایسه با 65 ماه تقریبا نصف زمان طرح های خیلی در حال اجرا و بهره برداری است که برای این طرح ها نظارت و بازرسی سخت گیرانه صورت می گیرد در حال حاضر تمام طرح ها توسط شرکت های بازرسی کننده مورد تایید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه پیش بینی شده 10 فاز در قالب طرح مهر ماندگار راه اندازی شود خاطر نشان کرد: تمام 11 فاز پارس جنوبی از همه نوع حمایت های دولت برخوردار بوده و پیش بینی شده با تامین منابع مالی و پشتیبانی از پیمانکاران داخلی این پروژه بدون تاخیر راه اندازی شوند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار