يک توليد کننده تجهيزات صنايع نفت و پتروشيمي گفت: اعمال فشار کشورهاي غربي و محدوديت فعاليت شرکت هاي خارجي در پروژه هاي نفتي و گازي سبب توسعه بومي سازي و شناخت توانمندي توليدکنندگان داخلي شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در بازديد خبرنگاران از شهرک صنعتي شيراز محمد علي فاطمي اظهار داشت: پس از تحريم برخي از شرکت هاي خارجي تأمين کننده تجهيزات مورد نياز فازهاي پارس جنوبي، فضا براي فعاليت توليدکنندگان داخلي مستعد تر شده است.

وي ادامه داد: زماني که فشار بيشتر و نياز به داخلي سازي قطعات مبرم باشد راهکارهاي مناسب کشف خواهد شد.

اين توليد کننده تجهيزات نفتي با بيان اينکه شهر شيراز مناسب ترين منطقه براي تأمين تجهيزات نفتي منطقه عسلويه است تصريح کرد: هم اکنون بسياري از اين تجهيزات در کارخانه هاي واقع در شهرکت صنعتي شيراز توليد مي شود که تا پيش از اين محصولات از خارج تأمين مي شده است.

فاطمي خاطرنشان کرد تا پيش از اين براي خريد مبدل هاي حرارتي بايد هزينه اي معادل 150 ميليون دلار صرف مي شد که هم اکنون اين تجهيزات در داخل توليد مي شود.

وي با بيان اينکه توان فعالان بخش خصوصي در ساخت تجهيزات نفتي ارتقا يافته افزود: در حال حاضر پيمان کاران فازهاي پارس جنوبي مزيتي براي شرکت هاي دولتي قائل نيستند و هر شرکتي اعم از دولتي و خصوصي که توان بيشتري دارد در مناقصات برنده خواهد شد./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار