يك توليدكننده مبدل هاي حرارتي هوا خنك و كولر هوايي گفت: پس از اعمال تحريم هاي متعدد و محدود شدن واردات تاسيسات نفتي براي اجراي فازهاي مختلف پارس جنوبي، فرصت توليد اين تجهيزات در داخل فراهم شد و هم اكنون بسياري از نيازهاي اساسي براي اجراي اين پروژه ها توسط توليدكنندگان داخلي تامين مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در بازديد از شهرك صنعتي شيراز كاوه خيري ديزجي نخستين توليدكننده پكيج مبرد آب در كشور تصريح كرد: اين پكيج تا قبل از اعمال تحريم ها توسط شركت هاي خارجي تامين مي شده اما هم اكنون در كشور توليد و در فازهاي 15، 16، 17 و 18 پارس جنوبي مورد استفاده قرار گرفته است.
وي ادامه داد: اين پكيج در ابتدا در فازهاي 15 و 16، 45 درصد ساخت داخل بوده اما در واحد دوم اجرا در فاز 17 و 18 بيش از 75 درصد داخلي سازي شده است.
خيري ديزجي اظهار داشت: قيمت پكيج مبرد آب ساخته شده در كشور هم اكنون معادل 60 درصد قيمت مشابه خارجي خود بوده كه اين امر صرفه جويي ارزي را براي كشور به همراه داشته است.
وي با تاكيد بر پيشرفت كشور در زمينه تجهيزات خنك سازي نيروگاهي گفت: ساخت اين تجهيزات در خاورميانه تنها در ايران صورت مي گيرد كه از نظر كيفي و قيمتي قابل رقابت با توليدات ساخت اروپا است.
اين توليدكننده كولر هوايي با بيان اينكه توسعه اين صنعت اشتغالزايي پايدار را به همراه دارد خاطرنشان كرد: هم اكنون 725 نفر در اين كارخانه مشغول به كارند كه در صورت اجراي طرح توسعه اي آن ميزان توليد و همچنين اشتغالزايي در اين واحد افزايش مي يابد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار