معاون مرکز مطالعات خليج فارس گفت: با پيگيري مرکز مطالعات خليج فارس موفق به تغيير نام خ ل ي ج به "خليج فارس" در اطلس اورينت هند به عنوان بزرگترين اطلس منطقه جنوب شرق آسيا شديم.

سيد  عباس مجتهدي معاون مرکز مطالعات خليج فارس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به استفاده بزرگترين مرجع اطلس جنوب شرق آسيا از نام "خليج فارس" به جاي خ ل ي ج ، گفت: اطلس اورينت هند که ترجمه آن قوي سياه شرق است، از اطلس هاي خوب، قابل اعتماد و مدرسه اي هند است که مرکز مطالعاتي موفق به تغيير نام خليج به "خليج فارس" در اين اطلس شد.

وي تصريح کرد: پس از اطلس D.K که تأمين کننده 60 درصد اطلس مدرسه هاي استراليا و نيوزيلند بود اين دومين موفقيت جمهوري اسلامي  و مرکز مطالعات در عرصه تغير نام "خليج فارس" است.

مجتهدي پروسه اين تغيير نام را اين گونه بيان کرد: مدتي پيش از جانب مرکز مطالعات خليج فارس به کارتوگراف اطلس اورينت هند ايميلي فرستاده شد که اطلس آنها زير نظر ما است واستفاده از  نام خ ل ي ج براي آبراه ميان ايران و عربستان اشتباه است.

معاون مرکز مطالعات خليج فارس ادامه داد: در اين گفتگو ي اينترنتي شناخته شدن نام "خليج فارس" از سوي سازمان ملل متحد به عنوان مرجع حقوقي اين آبراه را يادآور شديم و نامه رسمي سازمان ملل متحد و تاريخ نقشه ها و مراکز مهم مانند آکسفورد را نيز ضميمه آن قرار داديم.

وي خاطر نشان کرد: در فاصله دو هفته جواب کارتوگراف به مرکز مطالعات رسيد که طبق استناد تاريخي آنها پذيرفته بودند در اطلس اورينت نام خ ل ي ج را به "خليج فارس" درسال 2013- 2014  تغيير خواهند داد./س3
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۰۹:۴۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
به یاری خدا باید با تلاش و پشتکار مضاعف در همه جبهه های حق علیه باطل ملت ایران پیروز شود و پرچم عدالت خود را بر فراز گیتی به اهتزاز در آورد. انشالله که چنین خواهد شد و دشمنان ایران رو به اضمحلال خواهند رفت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
بر ملت بزرگ ایران مبارک باد این پیروزی
آخرین اخبار