مجتمع های شهر بانو مراکزی هستند که ویژه بانوان در سطح مناطق راه اندازی شده اند تا زمینه مشارکت بانوان در عرصه های اجتماعی را افزایش دهند.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مدتها پیش یکی از ساختمان های منطقه واقع در بوستان معلم در خیابان پیروزی به شهر بانو اختصاص یافت که پس از طی مراحل نوسازی، تجهیز و آماده سازی، راه اندازی شد در حال حاضر خدمات مختلفی با اجرای برنامه های مختلف به کلیه بانوان منطقه ارائه می شود.

این مرکز به خانه اسباب بازی، ماساژ درمانی، واحد آموزش، کافی نت، مزون ، آتلیه ، کتابخانه، دارالقرآن و ... مجهز است و در حال حاضر با 17 واحد مختلف آماده بهره برداری است تا رسماً افتتاح شود.

در این مرکز بانوان به راحتی و بدون حجاب در طبقات رفت و آمد و از امکانات مختلف شهر بانو استفاده می کنند.


* به دنبال توانمند سازی بانوان هستیم

مدیر اداره بانوان منطقه 13 گفت: مجتمع شهر بانو در منطقه آماده بهره برداری است و این مرکز فعالیت ها و برنامه های خود را آغاز کرده است.

وی افزود: مجتمع شهر بانو دارای 17 واحد مختلف است که خدمات مختلفی را به تمامی بانوان منطقه ارائه می دهد.


فهیمه احمدی خواه تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار به عنوان پیمانکاران مجموعه انتخاب و مشغول به کار شده اند تا به گروه های مورد نظر خدماتی ارائه کند.

وی اظهار داشت: با اختصاص فضای بوستان این مجموعه به بوستان مادران، امکانات و خدمات مختلفی را می توان در اختیار بانوان قرار داد که این امر مستلزم موافقت شهرداری تهران با طرح مذکور است.

مدیر اداره بانوان منطقه 13 تصریح کرد: اگر با طرح پارک بانوان موافقت شود طرح و برنامه های جدیدی برای بانوان سرپرست خانوار و ارائه امکانات به آنها داریم.

وی خاطر نشان کرد: بانوانی که توانمندی لازم برای ایجاد اشتغال داشته باشند می توانند به اداره بانوان منطقه مراجعه کرده تا از توانمندی هایشان در مراکز کارآفرینی استفاده شود.

* خانه های تسنیم در همین نزدیکی

خانه های تسنیم نیز از دیگر مراکزی هستند که با هدف دسترسی آسان شهروندان به خدمات راه اندازی شده و در دسترس بانوان محلات است.

در حال حاضر اداره بانوان منطقه 13خانه های تسنیم را در سطح سراهای محلات راه اندازی می کند تا شهروندان از امکانات آن استفاده کنند.

گفتنی است واژه تسنیم از توانمند سازی اجتماعی بانوان، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، نهاد خانواده، یکدلی و یکرنگی و مشارکت اجتماعی بانوان گرفته شده است.

* مشاوره فردی در مجتمع شهر بانو

اولین برنامه ای که مجتمع شهر بانو برای شروع فعالیت های خود تدارک دید، برگزاری مشاوره فردی بود.

در این جلسات مشاوره، کارشناسان در زمینه های مختلف از قبیل ازدواج، طلاق شغلی، تحصیلی، خانوادگی، مشاوره می دهند.جلسات مشاوره به صورت هفتگی برگزار می شود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار