عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دانشجو باید به گونه ای تربیت شود تا نسبت خاک و وطن خود احساس مسئولیت کند، باید فرهنگ آب و خاک در عمق وجود دانشجو نفوذ پیدا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم افتتاحیه پروژه آموزشی اداری شماره یک موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی گرگان گفت: منطقه گرگان یا استرآباد جایگاه دانشمندان و بزرگان است.
وی افزود: همه ما یک ملت بوده ایم و هستیم و ریشه ای داشتیم و داریم وهوش و استعداد مردم ملت ما در کمتر کشوری مشاهده می شود.
حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: با مدیریت درست می توان دنیا را اداره کرد و این مسئله در دانشگاه ها عمل می آید.
وی ادامه داد: دانشجو باید به گونه ای تربیت شود تا نسبت خاک و وطن خود احساس مسئولیت کند و خواهان و دوستدار وطن خود باشد.
حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: روحیه وطن دوستی، دین و ادیان وشرف برای ما خیلی مهم است و دانشجو باید طوری تربیت کرد که این خاک را خاک خودشان، پدر و ماد و اجداد خود بدانند.
وی افزود: باید فرهنگ و آب و خاک در عمق وجود دانشجو نفوذ پیدا کند و خداوند متعال این قابلیت و توانمندی را به مردم این منطقه داده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گلستان و گرگان سرزمین پاکان، عالمان، فقیهان، فیلسوفان و عارفان بزرگی بوده است و دانشمندانی همچون جرجانی از این دیار برخاسته اند و باید آن را بزرگ دانشت و برای آن کار کرد.
وی با اشاره به فعالیت های انقلاب، افزود: دانشجویان نباید به فکر مهاجرت باشند و باید به وطن خود عشق بوردزند.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به فعالیت های ارائه شده در دانشگاه حکیم جرجانی خطاب به هیئت امنا و استید آن، گفت: مطالب مفید جامعه را به دانشجویان بیاموزید و باید این علم نظری در عمل پیاده شود.
وی با اشاره به اینکه کار معلمی کار کم نظیر و کار انبیا است و وظیفه معلمی باید به خوبی ادا شود، افزود: متاسفانه این شغل اخیرا تبدیل به کاسبی شده است. معلمی وظیفه بلند و سنگینی است. و حاضران این جلسه باید دانشجویان را به وطن دوستی و دینداری آموزش دهند تا از طریق ماهواره ها رانده نشوند.
حجت الاسلام احمدی در پایان تاکید کرد: کار تعلیم و تعلم باید همراه با اخلاص باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.