افزایش جرم و جنایت در امارات موجب شده تا مردم این كشور نسبت به امنیت اجتماعی خود ابراز تردید كنند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اماراتی الاتحاد ، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مركز حمایت از خانواده در امارات ، جنایتهای مختلف رخ داده در این كشور نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش یافته كه این موضوع بسیاری از ساكنین این كشور را نگران كرده است .

به گزارش این روزنامه در سه ماهه اول سالجاری در امارات 87 مورد اعمال جنایتكارانه در این كشور ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می دهد.

البته افزایش این جنایتها در امارات علتهای مختلفی می تواند داشته باشد كه این روزنامه مهم ترین آنها را سرمایه و پول هنگفت و بی ‌حد و حصر در اختیار جوانان و نوجوانان و همچنین آزادی و بی‌بندوباری در همه زمینه‌ها عنوان كرده كه باعث بروز فساد و جنایات متعدد و ناامنی در این كشور كوچك حاشیه خلیج فارس شده است .

الاتحاد همچنین نوشت: نبود قوانین خاص كه از كودكان در خانواده حمایت كند نیز موجب شده تا برخی والدین فرزندان خود را با بیرحمی تا حد مرگ شكنجه كنند .

این روزنامه نوشت: برای مثال قضیه یك كودك كه توسط پدرش شكنجه و به شكل وحشیانه ای به قتل رسید، عامل ایجاد وحشت در جامعه اماراتی گردید كه مراكز حمایت از خانواده را بطور مستقیم از سوی شهروندان به زیر سووال برد .

رسانه های اماراتی نیز در واكنش به افزایش جنایات در این كشور تنها به وقوع جرم می پردازند و از صاحبنظران برای چاره جوی و یا آگاهی رساندن به افكار عمومی از علت یابی وقوع جرایم طفره می روند .

الاتحاد در ادامه به حضور ملیتهای مختلف در این كشور اشاره می كند و تلاش دارد جنایتهای بوقوع پیوسته در جامعه امارات را به خارجیان نسبت دهد، در حالیكه براساس آمار رسمی اكثر خلافكاریها و جنایات در امارات از سوی شهروندان بومی رخ داده است .

این روزنامه به چالش دیگری كه در جامعه امارات نمایان شده ، اشاره می كند و از پدیده خودكشی میان جوانان اماراتی یاد كرده و افزود: به عنوان نمونه در شهرهای العین و فجیره در هفته های اخیر چندین مورد خودكشی روی داده است .

بی بند وباری در خانواده ها یكی دیگر از دلایل رواج جنایت در امارات به نقل از الاتحاد است . بطور مثال برخی زنان فرزندان خود را رها كرده و آنان را در اختیار خدمتكاران برای مدت چندین سال قرار می دهند این امر سبب بیگانگی فرزندان با خانواده خود شده و سبب ظهور ناهنجاریها اجتماعی می شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار