هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا گفت قدرت هاي جهان در مذاکرات هفته آينده در مسکو مسيري کاملا روشن را براي حل بن بست موجود بر سر موضوع هسته اي ايران، پيش روي اين کشور قرار خواهند داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، کلينتون در سخناني در يک مرکز تحقيقاتي افزود: گروه 1+5(آمريکا ، انگليس ، روسيه ، چين ، فرانسه و آلمان) در اين مذاکرات موضعي واحد را درپيش خواهند گرفت و اگر ايران مايل به راه حلي ديپلماتيک باشد مسيري کاملا شفاف در اختيار اين کشور قرار خواهد گرفت که قابل تاييد و با روند اقدام در برابر اقدام مرتبط خواهد بود.

سعيد جليلي مذاکره کننده هسته اي ارشد ايران روز سه شنبه تاييد کرد با کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا که هدايت مذاکرات شش قدرت جهان را با تهران به عهده دارد، درمورد محتواي مذاکرات مسکو توافق حاصل شده است.

دفتر جليلي با انتشار بيانيه اي اعلام کرد جليلي و اشتون دوشنبه شب تلفني با يکديگر گفتگو کردند.

در اين بيانيه آمده است مذاکرات هجدهم و نوزدهم ژوئن در مسکو بر نکاتي متمرکز خواهد بود که ايران و گروه 1+ (آمريکا ، انگليس ، روسيه ، فرانسه ، چين و آلمان) در دور قبلي مذاکرات بين دو طرف در بغداد پايتخت عراق مطرح کرده بودند.

کشورهاي غربي در گروه پنج به اضافه يک و آژانس بين المللي انرژي اتمي گمان مي کنند ايران تحقيقاتي را در ارتباط با تلاش ها براي ساخت تسليحات هسته اي انجام داده است . اين در حالي است که ايران چنين ادعاهايي را تکذيب مي کند و تاکيد دارد فعاليت هاي هسته اي اين کشور کاملا صلح آميز است.

مذاکرات مسکو درپي دو مذاکرات قبلي در استانبول و بغداد برگزار مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار