نقاشي چهره با مخاطب ارتباط فراواني برقرار مي‌كند و در حقيقت به نوعي به مخاطب اعم از عام و خاص آرامش مي دهد.

حسين عيني بخش،‌ هنرمند نقاش و سرپرست نمايشگاه گروهي "زندگي در جريان" در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: نمايشگاه گروهي زندگي در جريان با هدف نمايش تازه ترين آثار هنرمندان نقاش جوان كشورمان در نگارخانه كمال الدين بهزاد برگزار شده است.
وي گفت: در اين نمايشگاه بيش از شصت اثر در زمينه نقاشي چهره در سالن اصلي اين نگارخانه به نمايش گذاشته شده است.
عيني بخش تصريح كرد: در اين نمايشگاه چهره هايي از هنرمندان تجسمي از جمله سهراب سپهري و نيز چهره هايي از هنرمندان موسيقي، تئاتر، در قالب هنر نقاشي به نمايش گذاشته شده است.
وي اظهار داشت: در بخش ديگري از اين نمايشگاه نيز چهره  برخي از مردم مشهد و نيز سالمندان عزيزمان طراحي شده است.
عيني بخش گفت: آثاري كه در اين نمايشگاه ارائه شده است داراي تكنيك ويژه در طراحي چهره است و البته اين آثار نشان دهنده توجه و دقت هنرمندان جوان در به كارگيري تكنيك هاي مختلف در طراحي چهره است.

*جذابيت نقاشي چهره در مردم بيشتر است
اين هنرمند نقاش در ادامه درباره نقاش چهره و اهميت آن در بين مردم گفت: بسياري از مردم و در حقيقت مخاطبين هنري در بازديد از نمايشگاه هايي كه در زمينه نقاشي چهره است علاقه بيشتري دارند و در حقيقت نقاش چهره براي آن ها جذابيت دارد.
وي گفت: مردم حتي مخاطبين عام كه از آثار نقاش چهره بازديد مي‌كنند ارتباط خوبي با آثار برقرار مي‌كنند.
عيني بخش در ادامه گفت: برخي از مردم با ديدن نقاشي چهره يك هنرمند شايد به ياد آ‌ثاري كه خلق كرده است بيفتند.
وي تصريح كرد: برخي از نقاش چهره ها به مخاطب آرامشي را القا مي‌كند كه بسيار تامل برانگيز است چرا كه يك اثر هنري مي‌بايست به قدري با تفكر عميق و نگاه ويژه هنرمند طراحي شده باشد كه بتواند تاثير اين چنيني را بر مخاطب بگذارد و در حقيقت مخاطب با ديدن تابلويي از نقاشي چهره با هر موضوعي آرامش پيدا كند و شايد آن نقاشي چهره تداعي كننده خاطرات شيرين براي مخاطب باشد.
عيني بخش گفت: القا همين آرامش براي هنرمند كافي است چرا كه هر هنرمندي زمانيكه بتواند با يك اثرش اين تاثير را بر مخاطب بگذارد قطعاً توانسته به موفقيت برسد چرا كه به نهايت برقراري ارتباط با مخاطب رسيده است.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: برگزاري نمايشگاه مي‌تواند نه تنها در معرفي هنرمندان جوان بلكه در جهت ارائه تازه ترين آثار آنها و نيز بيان تكنيك هاي موجود در شيوه خلق اثر در زمينه نقاشي چهره نقش تعيين كننده اي را داشته باشد.
وي در ادامه گفت: در برخي مواقع نيز برگزاري نمايشگاه هايي از نقاشي چهره مي‌تواند باعث معرفي برخي از هنرمندان به ويژه در حوزه هنرهاي تجسمي به مخاطبين شود.
وي گفت: نمايشگاه نقاشي چهره زندگي در جريان تا بيست و ششم خرداد در نگارخانه كمال الدين بهزاد ادامه دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.